Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat în 2023, a fost asfaltat pentru a patra oară. Constructorii folosesc o nouă mixtură bituminoasă, testată în Italia, care promite o durabilitate sporită. Această soluție tehnologică este special adaptată pentru condițiile unice ale podului, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România.
Podul de la Brăila, asfaltat a patra oară
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat pe 6 iulie 2023, este asfaltat pentru a patra oară. De această dată, constructorul promite utilizarea unei noi rețete de mixturi bituminoase, special adaptată pentru acest pod unic în România, care a fost testată într-un laborator din Italia.
Circulaţia a fost deviată, începând de miercuri, 9 octombrie, pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare, a anunțat, pe Facebook, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău.
„De data aceasta, aşa cum susţine constructorul, este o reţetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această reţetă de asfalt va rezista şi nu vom mai avea problemele de până acum (…)”, a declarat, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu.
Lucrările au fost deja demarate
„Au început lucrările de asfaltare pe Podul de la Brăila, DN2S, km 4+500 – km 6+600, – sensul Tulcea către Brăila. Devierea traficului rutier de pe Calea 2 pe Calea 1 la km 7+000, cu revenire în Calea 2 la km 3+000. Circulația rutieră se desfășoară în ambele sensuri cu restricție de viteză de 30 km/h” a postat pe Facebook Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău. Au început lucrările de asfaltare pe Podul de peste Dunăre, care se vor desfășura pe o perioadă de 6 zile. Pe timpul nopții, semnalizarea va fi asigurată prin balize direcționale și lămpi galbene intermitente.
Podul de peste Dunăre va fi reasfaltat în totalitate
Purtătorul de cuvânt al CNAIR a anunțat că Podul peste Dunăre va fi complet reasfaltat. După finalizarea lucrărilor pe calea 2 de rulare, traficul de pe calea 1 va fi deviat pe aceasta, permițând și asfaltarea căii de rulare 1.
„Ca timpi tehnologici, patru zile vor aşterne primul strat de asfalt pe calea 2 de rulare, adică sensul dinspre Tulcea, spre Brăila, după care vor avea o pauză de trei zile, pentru ca primul strat de asfalt să îşi atingă clasa. Vrem să se respecte toţi timpii tehnologici, ca să nu mai avem după aceea surprize şi dezbateri, dacă apar deteriorări. Apoi, încă trei zile vor aşterne al doilea strat de asfalt, stratul final. După ce vor finaliza lucrările, vor transfera traficul de pe calea 1, pe care se circulă acum, pe calea 2, şi vor începe şi acolo lucrările de frezare şi, ulterior, de aşternere a asfaltului. Aici se va ţine cont şi de condiţiile meteorologice, pentru că vrem ca, la această etapă, toţi timpii tehnologici şi toate procedurile să fie respectate la virgulă, dacă apar probleme, să ştim exact de unde sunt. Să nu ne mai trezim ba că s-a aşternut asfaltul pe ploaie, ba că nu ştiu ce temperatură nu era, să terminăm odată cu toată şarada de pe Podul Brăila, pe care trebuie să se circule fără probleme”, a declarat Alin Şerbănescu.