Pe de altă parte, pasajul peste calea ferată va fi gata ”cel mai devreme” la toamnă, după ce constructorul şi CNAIR ”şi-au pasat luni întregi responsabilitatea”.
”Podul de la Brăila se apropie în sfârşit de inaugurare, însă doar pe o bucată. Momentan se aşterne asfaltul pe podul suspendat şi s-a început şi instalarea parapetelor de protecţie. Urmează semnalizarea (marcaje şi indicatoare) şi testele dinamice. Desigur, mai este destul de lucru şi la drumurile de legătură, mai ales pe braţul lung spre Jijila”, se arată în comunicat.
Podul de la Brăila ar putea fi dat în circulație vara aceasta
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, finalul verii este un termen ”perfect fezabil” pentru deschiderea circulaţiei, ”dar lunile mai şi iunie ies din discuţie”.
”În cel mai fericit scenariu, dacă nu avem surprize neplăcute şi testele merg bine din prima, putem spera că spre sfârşitul lunii iulie vom circula între Calea Galaţi/DJ221B de pe malul brăilean şi DN22 Smârdan/Măcin de pe cel tulcean. Din păcate pe ciotul Calea Galaţi-DN2B Centura Brăila antreprenorul (WeBuild) şi CNAIR şi-au pasat luni întregi responsabilitatea mutării stâlpilor catenarei liniei de cale ferată Brăila-Galaţi”, a mai transmis organizația.
Reprezentanții acesteia susțin că pasajul peste calea ferată nu va fi gata decât la toamnă, cel mai devreme. ”Tot atunci ar trebui să fie inaugurată şi conexiunea lungă dintre pod şi DN22 lângă Jijila”, a mai transmis ONG-ul.
CNAIR, obligată să plătească despăgubiri constructorului italian al podului
La sfârșitul lunii ianuarie a acestui an, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că sunt peste 20 de procese pe rol cu constructorul Podului suspendat peste Dunăre, acesta fiind acţionat în instanţă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru nerespectarea mai multor clauze din contract.
Curtea de Apel București a decis că CNAIR este obligată să plătească aproximativ 6 milioane de euro despăgubiri constructorului italian al Podului de la Brăila, Webuild, deoarece i-a pus la dispoziție un teren care nu era liber de sarcini, fapt care a întârziat realizarea lucrărilor.
Sorin Grindeanu a spus că suma respectivă va fi recuperată din cele 20 de procese aflate pe rol.
„O să spun deschis că nu înţeleg acea apucătură a CNAIR, istorică, în momentul în care predai un amplasament, sarcina ta, a CNAIR, este să îl predai liber de sarcini şi cine a câştigat să poată să îşi facă lucrarea. În momentul în care îl predai, dar nu îl predai, că mai există nişte linii de înaltă tensiune, o ţeavă de la Transgaz, în acel moment apar situaţii de acest tip.
Dar în contractul pe care l-au semnat nu există niciun fel de clauză să nu fie dat podul în circulaţie, ceea ce nu s-a întâmplat.
Şi CNAIR a acţionat în instanţă pe celelalte clauze pe care constructorul nu le-a îndeplinit şi aceste lucruri vor fi clarificate în instanţă. Vor plăti penalităţi. Sunt peste 20 de procese pe rol, mi-e greu să fac un calcul, dar în mod sigur se acoperă suma de care vorbeaţi.
Important până la urmă este ca, în această primăvară, să reuşim în final să dăm în circulaţie Podul de la Brăila conform proiectului iniţial, nu cu modificări”, a declarat acesta.