Circulația deviată pe podul suspendat peste Dunăre

Circulația pe Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost deviată marți, 6 august, începând cu ora 09:00, pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare. Informația a fost furnizată de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

Podul peste Dunăre de la Brăila, a intrat din nou în reparații, de această dată pe banda 2 de circulație, după ce luna trecută banda 1 de circulație a fost decopertată și a fost turnat un nou strat de asfalt. Între timp, pe banda 2 au apărut probleme, asfaltul prezentând valuri care afectează circulația.

Inaugurat pe 6 iulie 2023, podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. La scurt timp după inaugurare, au apărut probleme legate de asfalt, care s-a „vălurit”.

Deși circulația pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost încă recepționată de autoritățile române. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că recepția nu va avea loc până când constructorul nu va repara toate problemele.

podul de la braila
SURSA FOTO: Dreamstime

Precizări făcute de CNAIR

Alin Șerbănescu, reprezentantul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a precizat că tasarea apărută la rampa de acces pe podul suspendat peste Dunăre nu afectează stabilitatea podului, dar creează probleme în ceea ce privește circulația din cauza denivelărilor. Acestea pot duce la costuri suplimentare în perioada de întreținere a podului.

Șerbănescu a menționat că, deși tasarea nu prezintă un risc iminent de prăbușire, creează un disconfort semnificativ pentru șoferi, care pot experimenta salturi necontrolate la viteze de 80-90 km/h din cauza denivelărilor.

El a subliniat că responsabilitatea remedierii acestor probleme revine integral antreprenorului, iar podul nu va fi recepționat până când toate componentele nu vor fi executate conform contractului și normativelor.

„În ansamblu – mă refer la tot ce înseamnă pod şi drumuri – nu este o situaţia gravă. Tasarea apărută pe rampa de acces pe pod nu afectează nici corpul podului, nici pilonii, nici tablierul, nici blocurile de ancoraj, este un corp separat, este rampa de acces spre viaductul care duce spre pod. Dar din perspectiva confortului circulaţiei, creează o problemă reală, pentru că nu este normal să vii cu 80-90 km/h şi, din cauza denivelării, să zbori doi metri în aer.

Nu e normal ca, pe o lucrare nouă, plătită cu bani grei, să-ţi apară astfel de probleme. Responsabilitatea este în totalitate a acestui antreprenor, care trebuie să intervină şi să remedieze problemele, pentru că, repet, nu vom recepţiona acest pod, până când toate componentele lui nu vor fi executate conform contractului şi conform normativelor.

Am comandat pod nou, trebuie să primim pod nou, nu pod la care se desfac şuruburile, nu pod la care se ondulează asfaltul, nu pod la care se tasează rampele.

Deşi astfel de neconformităţi nu prezintă risc iminent şi imediat şi nu se ajunge la căderea podului, vor crea cheltuieli suplimentare în perioada de întreţinere, care va dura 120 de ani”, a spus Alin Şerbănescu, reprezentantul CNAIR.