Ziua de 7 martie a.c., data semnarii la Bruxelles a acordului de constructie a noului pod peste Dunare, este cea in care soarele a rasarit pentru localnicii din Calafat. In prezent, in zona sunt putine locuri de munca, doar cativa investitori straini, vazuti la fata de abia prin anii 94-95, dar care platesc salarii de mizerie, de 400-500.000 de lei. Construirea podului Apollodor-Europa deschide o poarta pentru noi oportunitati de afaceri in zona. Cel mai fericit se poate declara fotbalistul
Ziua de 7 martie a.c., data semnarii la Bruxelles a acordului de constructie a noului pod peste Dunare, este cea in care soarele a rasarit pentru localnicii din Calafat. In prezent, in zona sunt putine locuri de munca, doar cativa investitori straini, vazuti la fata de abia prin anii 94-95, dar care platesc salarii de mizerie, de 400-500.000 de lei. Construirea podului Apollodor-Europa deschide o poarta pentru noi oportunitati de afaceri in zona. Cel mai fericit se poate declara fotbalistul Gica Popescu, care in urma cu opt ani a inceput sa investeasca in Calafat, orasul sau natal. A demarat cu un hotel de patru stele, pe care l-a simtit oportun intr-o perioada in care, din cauza razboiului din Iugoslavia, Calafatul a fost gazda a sute de ofiteri straini pe care nu avea unde sa-i cazeze. Din pacate, acest obiectiv nu a putut fi terminat. O data cu plecarea strainilor din zona, imediat ce razboiul a luat sfarsit, investitia nu-si mai avea rostul, atata timp cat prin Calafat nu trecea picior de turist.
In urma cu doi ani, cand circula zvonul ca viitorul pod va fi construit in orasul sau natal, firma fotbalistului, International GP, a mai achizitionat inca un hotel al fostului OJT si un restaurant. Intamplarea face ca acest restaurant, transformat astazi intr-un adevarat complex turistic, sa se afle chiar la jumatate de kilometru de piciorul viitorului pod peste Dunare. In total, Gica Popescu a investit in Calafat circa 5 milioane de dolari.
In timp ce fotbalistul va da lovitura, doua alte firme nu vor avea decat de pierdut. Firma Spet SA, a fratilor Paunescu, si NFR Drobeta SA, fostul Navrom Severin, detin fiecare cate un bac, ce traverseaza tirurile peste Dunare, in prezent in Vama Calafat. O data ce va fi dat in folosinta noul pod, vechea vama de aici nu va mai functiona si, implicit, nici cele doua bacuri.
In afara locurilor de munca create de investitorii locali, o posibilitate de atragere a fortei de munca o dau si proiectele de infrastructura propuse in zona de Uniunea Europeana. Ceea ce inseamna ca vor fi construite o autostrada, o cale ferata si o noua vama, iar aparitia unei zone libere la Calafat este iminenta. Lucrurile se pare ca au inceput sa se miste destul de repede. La kilometrul 796 unde va fi podul, exista in prezent o unitate militara, un depozit de munitie care a primit deja ordinul de mutare. Podul Apollodor – Europa va transforma municipiul Calafat dintr-un oras mort, intr-unul din centrele cele mai tranzitate din Europa de Est.