Poduri spre Republica Moldova. Proiectul, evaluat la aproape 185 de milioane de lei, va asigura o trecere modernă peste Prut, având două benzi pe sens.

Modernizare obligatorie

Anunțul a fost făcut de Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), marcând un pas important în modernizarea infrastructurii de transport dintre România și Republica Moldova.

Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), Laurențiu Alexandru Păștinaru, a subliniat importanța strategică a noului pod de la Albița, în contextul internațional al obținerii statutului de țară candidată la aderarea la Uniunea Europeană de către Republica Moldova.

„Investiția C.N.A.I.R. este exact soluția care va asigura conexiunile de perspectivă, având în vedere traficul intens de mărfuri și persoane pe care actualul pod peste râul Prut de la Albița-Leușeni le asigură. P

roiectul va lega drumul expres Tișița-Albița de drumul cu patru benzi ce va facilita accesul la punctul vamal de pe teritoriul Republicii Moldova, îmbunătățind astfel condițiile de siguranță a traficului rutier și pietonal”, a declarat Păștinaru, după semnarea acordului de mediu.

Piese garantate

Mihaela Budianu, directorul executiv al Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Vaslui, a oferit detalii despre noul pod de la Albița, subliniind caracteristicile tehnice și importanța proiectului.

„Podurile paralele cu arce metalice care urmează să fie construite pe actualul amplasament, după desfacerea construcției existente, vor asigura continuitatea drumului național DN 24B peste râul Prut, prin două structuri separate, fiecare cu două benzi de circulație pe sens.

Conform proiectului, podul va avea o lungime a suprastructurii de 150,90 m și o lungime totală de 161 m. Geometria secțiunii transversale va asigura, pentru fiecare fir de circulație, o lățime a părții carosabile de 9,50 m și câte un trotuar pietonal de 1,60 m, între cele două fire fiind prevăzut un spațiu median cu lățime variabilă”, a explicat Budianu.

185 de milioane de lei

Pentru a facilita realizarea proiectului, traficul va fi deviat pe o variantă provizorie pe durata lucrărilor. Valoarea investiției, estimată la aproape 185 de milioane de lei, va fi finanțată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).

Proiectul nu este susceptibil a avea impact negativ asupra obiectivelor de conservare din ariile naturale protejate ROSCI0213/ ROSPA0168 Râul Prut, dacă vor fi respectate măsurile de limitare a impactului asupra mediului din Avizul favorabil acordat de Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate – Serviciul Teritorial Vaslui, în calitate de autoritate responsabilă pentru ariile naturale protejate.