Cele mai impozante poduri din Capitală sunt și cele mai riscante
O evaluare din 2023 a constatat că aceste structuri mari, cu precădere pasajele Obor, Lujerului și Băneasa, prezintă un risc maxim de colaps. Autoritățile, însă, nu au luat nicio măsură.
Primăria solicită fonduri suplimentare de la Guvern, însă mii de oameni traversează zilnic aceste poduri, fără să fie conștienți de pericolul major la care se expun. Pasajul Obor a fost clasificat încă de anul trecut în categoria de risc maxim din cauza problemelor legate de structură și rezistență.
Ionuț Ciurea, directorul Pro Infrastructura, a explicat că apa reprezintă cel mai mare dușman al construcțiilor, deoarece pătrunderea acesteia pe armătură afectează structura de rezistență.
“Apa este cel mai mare duşman al construcţiilor. Este afectată structura de rezistenţă dacă acea apă pătrunde pe armătură. Ne jucăm cu focul”, a explicat Ionuţ Ciurea, director Pro Infrastructura.
Se desprind bucăți din podul Băneasa și din pasajul Lujerului, ambele fiind clasificate cu nivelul maxim de risc de prăbușire, adică 5. Marian Bârgău, directorul Administrației Străzilor din București, afirmă că instituția pe care o conduce efectuează periodic inspecții la aceste poduri, constatându-se că starea acestora este extrem de precară.
Marian Bârgău a declarat că, împreună cu secția sa, verifică periodic starea podurilor și îndepărtează plăcile desprinse, întrucât nu au avut altă opțiune pentru a lua măsurile necesare.
”Noi împreuna cu secţia noastră pentru că nu am avut o altă variantă pentru a întreprinde măsurile necesare, mergem și verificăm periodic starea lor și îndepărtam acele plăci care se desprind”, a declarat Marian Bârgău pentru Observator.
Pericol la mai multe poduri din București
Reprezentanții Primăriei afirmă că intenționează să demareze lucrările de reparație pentru podurile Lujerului, Obor și Băneasa, dar se confruntă cu lipsa fondurilor necesare.
Prin urmare, au solicitat Guvernului alocarea acestor sume, însă nu este clar dacă vor primi banii. Lista primăriilor care nu reușesc să gestioneze eficient resursele este lungă, iar multe instituții așteaptă ajutoare financiare din partea centrului.
“Costurile sunt destul de ridicate. Doar la Obor, Lujerului și Băneasa însumează aproximativ 450 de milioane de lei. Vă daţi seama că pentru bugetul Administrației Străzilor e ceva foarte mult.
Aici clar este necesar ajutorul Guvernului pentru a sprijini cumva Primăria Capitalei. Undeva la 2 ani de zile cu siguranţă vor dura aceste lucrări“, a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
În București, 15 poduri și pasaje sunt clasificate cu gradul maxim de risc, 4 din 4, și necesită reparații urgente. Cu toate acestea, autoritățile nu par să ia măsuri, lăsând cetățenii în situația de a evita aceste zone sau, în lipsa altor opțiuni, de a spera că structurile nu se vor prăbuși în timpul traversării.