O pătrime din podurile de la noi, adică aproape 1.000 de edificii, au nevoie de reparații. Cele mai multe sunt mai vechi de 30 de ani și nu au fost reconsolidate. În ritmul actual al investițiilor, toate lucrările de modernizare ar fi gata într-un secol, spun oficialii de la drumuri.
Podul peste râul Argeș, care leagă Bucureștiul de județele din sud și de Bulgaria, va fi închis în luna noiembrie. Oficialii de la drumuri au ajuns la concluzia că nu mai prezintă siguranță deplină.
Suprafața stâlpilor de beton a fost erodată până la primul strat de armătura. Constructorul a început să pună plăci de beton pentru a proteja edificiul.
Oamenii care au ieșit la picnic pe malul apei își fac griji. Lucrările de reabilitare vor fi gata, cel mai probabil, anul viitor. Până atunci, traficul va fi deviat pe un alt pod care abia acum se construiește.
La nivel național, aproape o mie de poduri au nevoie de reparații, adică o pătrime din total. Ce mai multe sunt mai vechi de 3 decenii și nu au fost reconsolidate. Compania de drumuri mizează pe un buget de 50 de milioane de lei pe an pentru modernizarea podurilor. Banii ajung doar pentru zece șantiere cum este cel de la Mărăcineni.
Dacă investițiile în modernizarea podurilor nu vor crește, în ritmul actual, toate cele aproape 1.000 de edificii care necesită reparații ar fi gata într-un secol, conform calculelor oficialilor de la drumuri.
Podul Constanţa, un pericol
Podul Constanţa din Capitală reprezintă un pericol pentru bucureşteni. CFR a acoperit pilonii degradaţi ai podului, care aveau armătura descoperită. Lucrarea nu pare una definitivă.
Deși anunțaseră inițial că vor face primele intervenții în luna mai, cei de la CFR s-au grăbit și au acoperit pilonii degradați cu un adeziv și cu o plasă pentru a împiedica dezlipirea bucăților din piloni. Muncitorii au îndepărtat și porțiunile care s-ar fi putut desprinde și ar fi putut să cadă pe mașini sau pietoni.
Reprezentanții CFR spun că aceste lucrări sunt provizorii și că, în paralel, desfășoară pregătiri pentru a lansa, în a doua parte a anului, o licitație pentru lucrări de amploare la acest pod, lucrări estimate la aproximativ 5 milioane de lei.