Promoţiile desfăşurate de asigurători măresc numărul locuinţelor asigurate facultativ. Poliţele vândute în oferte speciale au catecteristici asemănătoare viitoarelor asigurări obligatorii.
Doar 15% din locuinţele românilor erau asigurate în prima parte a acestui an, potrivit celor mai optimiste estimări, în condiţiile în care statisticile exacte lipsesc cu desăvârşite. Companiile de asigurare încearcă să îşi mărească vânzările de astfel de poliţe, în principal deoarece această linie de business este una profitabilă. Vânzările au fost impulsionate prin acordarea de reduceri dacă poliţele pentru case sunt cumpărate odată cu cele auto, care generează cea mai mare parte a primelor brute susbscrise.
Anunţurile referitoare la lansarea poliţelor obligatorii au ajutat asigurările să crească. „Viitoarele asigurări obligatorii au impulsionat vânzările, dar nu în măsura în care le vor mări în momentul în care vor fi pe piaţă. Asigurătorii au venit cu poliţe care acoperă riscurile sau sumele asigurate la viitoarele asigurări obligatorii pentru locuinţe, impulsionând vânzările”, spune directorul general al Astra Asigurări, Radu Mustăţea.
Una dintre companiile care s-a ajutat de caracteristicile poliţelor obligatorii pentru a vinde mai mult este chiar Astra. Societatea derulează în prezent o campaniile promoţională prin intermediul reţelei de telefonie Orange. Oficialul companiei nu a dat detalii referitoare la numărul de poliţe încheiate până în prezent datorită acestei campanii.
O altă companie care şi-a crescut vânzările prin intermediul unei campanii promoţionale este Generali. Asigurătorul a redus tarifele practicate la poliţele facultative pentru locuinţe cu 20% în cadrul unei campanii care a durat mai puţin de două luni. Efectul a fost dublarea numărului de poliţe vândute în cele aproape două luni de campanie, potrivit reprezentanţilor companiei.
Marii asigurători nu sunt interesaţi de poliţele obligatorii
Nume importante din rândul celor mai mari zece companii de pe piaţa autohtonă nu au participat la discuţiile grupului constituit pentru formarea PAID, compania care va vinde viitoarele poliţe obligatorii pentru locuinţe. Cei mai mari absenţi sunt Allianz-Țiriac şi companiile la care Vienna Insurance Group este acţionar majoritar – Asirom, BCR Asigurări şi Omniasig. Din rândul celor mai mari cinci companii de asigurări generale, numai Astra va participa la PAID (Pool de Asigurare Împotriva Dezastrelor).
Reprezentanţii a 12 asigurători au format un grup de lucru pentru a pune bazele PAID. Aceste companii au încheiat circa 35% din asigurările generale totale achiziţionate de persoane fizice în 2007, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
Pe de altă aprte, chiar dacă legislaţia adoptată pentru lansarea poliţelor obligatorii limitează numai participaţia maximă la PAID la 15% din capitalul social pentru fiecare asigurător, în cadrul întâlnirilor s-a propus şi o participaţie minimă de 2%. Acest nivel minim de deţinere va rămâne opţional dacă nu va fi cuprins în niciun act normativ. De altfel, nici în prezent nu se ştie cât trebuie să fie capitalul social minim al PAID.
Asigurătorii au venit deja cu poliţe care acoperă riscurile sau sumele din viitoarele asigurări obligatorii.
Radu Mustăţea, director generalAstra Asigurări
Cine formează paid
– Astra Asigurări şi Uniqa au anunţat că vor să deţină 15% (nivelul maxim permis de legislaţie) din PAID. Şi Groupama vrea tot 15%, potrivit unor surse din piaţă.
– Asigurătorii mici ţintesc participaţii limitate: Certasig – circa 4%, ABC Asigurări şi Garanta – 1%-2%.
– Mai participă la PAID: Carpatica Asigurări, City Insurance, Clal, Delta Addendum, Fata Asigurări, Grawe.
DETALII:
Citeşte şi Asigurătorii nu au strâns încă cele 12 milioane de euro necesare înfiinţării PAID