Poliţele pentru automobile ar putea veni în curând „la pachet“. Altfel spus, copiind un model deja existent în ţările  dezvoltate ale Europei, poliţa Casco şi cea RCA vor fi vândute împreună şi ambele în contul şoferului, nu al maşinii. În piaţă a apărut deja o companie care aplică acest model şi, în plus, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor spune că analizează mai multe variante privind schimbarea legislaţiei în domeniu, inclusiv cea expusă mai sus.

Dacă reunirea celor două poliţe auto este încă o ipoteză, scumpirea lor a devenit  o certitudine. Aceasta şi pentru că prevederile unor directive europene, implementate la începutul acestui an, cresc substanţial cerinţele privind calitatea serviciilor oferite de companiile de asigurări. Fiecare zi de de întârziere la plata daunelor va costa companiile 0,2% din valoarea acesteia.

În plus, valoarea maximă a despăgubirilor pentru daune morale creşte la cinci milioane de euro. În aceste condiţii şi având în vedere faptul că poliţele RCA produc deja pagube companiilor, specialiştii contactaţi de Capital afirmă că prima anuală va creşte anul acesta, în medie, cu 25%. Cu alte cuvinte, spun oamenii din asigurări, preţul minim ar trebui să urce undeva la 160 de euro pe an de la sub 100 de euro, cât este în prezent. 

Cum se alege poliţa CASCO

Dacă în ceea ce priveşte asigurarea RCA preţul este, pragmatic vorbind, singurul argument care contează din moment ce dauna nu-l priveşte pe titularul poliţei, ci pe un terţ, la CASCO lucrurile sunt ceva mai complicate. Cel mai ieftin nu înseamnă întotdeauna cel mai bun. În fapt, spun brokerii consultaţi de noi, trebuie găsit un mix optim între costuri şi serviciile oferite. În linii mari, principalele criterii ar fi riscurile acoperite de poliţă, prestigiul companiei şi istoricul ei de plăţi, reţeaua de service-uri cu care respectiva companie lucrează, preţul şi tipul franşizei.

În privinţa riscurilor acoperite, principalul element care trebuie reţinut este că asigurarea riscului de furt vine doar ca anexă la cel de accident. Multe dintre companiile care oferă preţuri mici pentru daune din accident cresc substanţial costurile când vine vorba despre furt. Prestigiul companiei poate fi un argument esenţial în condiţiile în care, în media, pot fi găsite suficiente informaţii despre întârzierile frecvente ale plății daunelor de către anumite firme. Reţeaua de service-uri şi întinderea teritorială a firmei pot fi găsite pe site-urile oricărui asigurător, la fel ca tipul franşizei. Franşiza este suma pe care clientul o va plăti din propriul său buzunar în caz de daună şi este recomandabil ca ea să fie fixă.

Drepturi în plus faţă de 2011

  • Asigurătorul RCA este obligat la plata despăgubirii dacă, în termen de cel mult trei luni de la avizarea producerii daunei, nu a notificat păgubitului respingerea pretenţiilor de despăgubire, precum şi motivele respingerii;
  • Termenul în care asigurătorul are obligaţia de a comunica asiguratului/păgubitului intenţia de a desfăşura investigaţii a fost redus de la 10 zile la 5 zile lucrătoare;
  • Asigurătorii care nu îşi îndeplinesc obligaţiile ce decurg din poliţele RCA sau şi le îndeplinesc defectuos vor plăti, pentru fiecare zi de întârziere, penalizări de 0,2% din valoarea despăgubirii cuvenite.

Cel mai ieftin Casco, la Generali România
Potrivit  calculelor companiei, la Generali România, o poliţă Casco achiziţionată în condiţiile expuse în tabel presupune o primă anuală de 1.678 de lei fapt care o plasează pe primul loc în topul preţurilor.