Reparatii Baza de date a asigurarilor obligatorii auto iese cu greu din blocaj Cateva sute de mii de soferi, care au crezut ca scapa de griji incheind polita RCA, trebuie sa isi reintalneasca agentul de asigurare pentru a corecta datele gresite din contract. Cine nu o face de buna voie, va primi o scrisoare de la Politie. Daca ati incheiat asigurarea obligatorie auto (RCA) pentru masina personala, faceti-va timp cateva minute si verificati situatia politei pe internet. La adresa h
Reparatii Baza de date a asigurarilor obligatorii auto iese cu greu din blocaj
Cateva sute de mii de soferi, care au crezut ca scapa de griji incheind polita RCA, trebuie sa isi reintalneasca agentul de asigurare pentru a corecta datele gresite din contract. Cine nu o face de buna voie, va primi o scrisoare de la Politie.
Daca ati incheiat asigurarea obligatorie auto (RCA) pentru masina personala, faceti-va timp cateva minute si verificati situatia politei pe internet. La adresa https://cedam.csa-isc.ro, introducand fie numarul de inmatriculare, fie seria caroseriei, puteti vedea daca figurati, la o anumita data, cu masina asigurata, afland totodata si societatea la care ati incheiat polita. Asteptati-va la surprize!
Mai bine de un sfert din cele 2,7 milioane de polite ce trebuie transmise de societatile de asigurari catre baza de date CEDAM (privind asigurarile RCA) fie nu au ajuns inca la aceasta, fie au ajuns cu erori. Desi pana acum ar fi trebuit sa functioneze, astfel incat situatia politelor sa poata fi comparata cu cea a masinilor inmatriculate la Politie si sa se treaca la suspendarea autovehiculelor neasigurate, baza comuna de date nu a reusit sa iasa din blocajul erorilor. In goana dupa clienti, agentii de asigurare au completat adesea in graba contractele in timpul campaniei RCA, iar societatile le-au trimis mai departe, cu greseli, catre baza de date. Uneori s-a trecut gresit numarul de inmatriculare, alteori apare seria sasiului cu patru-cinci caractere in loc de 17, sau datele au fost introduse de mana eronat in calculator.
Pana acum, asiguratorilor li s-a amanat de mai multe ori termenul de corectare a erorilor, ultima data limita fiind 15 martie. Dupa o intalnire recenta, presedintele CSA, Nicolae Crisan, i-a avertizat pe directorii de companii ca, daca nici acest din urma termen nu va fi respectat, vor plati amenda. Ultimatumul a fost valabil pentru politele incheiate pana la finele anului trecut, cu valabilitate si dupa 1 aprilie 2006. Pentru celelalte asigurari, incheiate in cursul lui 2006 (a caror valabilitate se intinde si pe o parte din 2007, cand politele RCA si Carte Verde vor fi unificate), societatile sunt pasuite pana pe 1 aprilie, fiind de altfel chiar incurajate in trecut sa amane transmiterea acestor din urma polite pentru a nu bloca sistemul cu o cantitate prea mare de date. “S-au corectat pana acum (n.r. vineri 17 martie) 50% din cele 430.000 de polite eronate. In curs de intrare in baza de date sunt alte 350.000 de polite”, ne-a declarat Nicolae Crisan, presedintele CSA. Cele mai multe erori
le-au avut Unita si Asirom, cu 20-22% din politele RCA.
In astfel de conditii, pana pe 1 aprilie, societatile de asigurari vor continua sa isi trimita agentii inapoi la clienti pentru a corecta datele din polita, daca soferii care nu-si pot verifica singuri, pe internet, existenta asigurarii in baza de date CEDAM nu se prezinta din proprie initiativa la sediul companiei. Clientilor care nu se conformeaza sau celor care nu pot fi gasiti de agenti, Politia le va trimite o instiintare, printr-o scrisoare, astfel incat, intr-un final, tot va trebui sa se deplaseze la sediul asiguratorului.
Problema erorilor trebuie rezolvata rapid, pana la Raportul de Monitorizare din mai al Comisiei Europene. Nu procentajul erorilor (25-30% din totalul transmiterilor catre baza CEDAM) este totusi cea mai grava problema, cifra fiind oricum mai buna decat au reusit alte tari la prima incercare. Unificarea RCA si Carte Verde este, insa, o cerinta a integrarii, iar fara functionarea bazei de date aceasta nu se poate realiza, la fel cum nici conventia europeana privind numerele de inmatriculare nu va putea fi semnata. Cum masinile romanilor vor putea circula in toata Europa dupa integrare, Bruxelles-ul mai solicita cresterea gradului de cuprindere in asigurare pana aproape de 90%. Acum, doar circa 75% din cele cinci milioane de masini inmatriculate au asigurare, iar masura care ar fi putut rezolva problema – radierea autovehiculelor fara RCA – a fost abandonata.