Comisarul-şef Toma Olaru, de la Poliţia Rutieră a declarat ieri în cadrul emisiunii "Evenimentul zilei" TV că Poliţia şi-ar dori "să avem în fiecare intersecție un agent".
Mai mult, comisarul-şef Toma Olaru a declarat că "s-a dispus să nu se mai instaleze radar în aceleași locuri, la intrarea în curbe, unde șoferul nu are vizibiliatate".
Agenții din țară stau numai în aceleași locuri, numai la ciupeală, într-un loc comod. Cum se rezolvă această problemă?
Ce spuneți dumneavoastră este o nerespectare a regulilor din teritoriu. Noi am dispus să nu se mai instaleze radar în aceleași locuri, la intrarea în curbe, unde șoferul nu are vizibiliatate.
Domnule comisar șef, problema este că în situații de criză, cu trafic aglomerat, nu există polișiști în intersecții. Nu ar fi mai bine ca acești agenți să fie în subordinea autorității locale?
În majoritatea țărilor eurpene, funcționează poliția locală care are competențe rutiere. De la înființarea poliției locale au apărut multe discuții, însă referindu-ne la municipiul București există o colaborare între poliția rutieră și poliția locală. Polițiștii de la locală ne ajută des. Noi ne-am dori să aveam în fiecare intersecție un agent. Ar exista nişte sisteme de semaforizare care să acționeze atunci când intersecția este aglomerată.
Sancţiunile din noua legislaţie rutieră au fost modificate substanţial faţă de proiectul de act normativ iniţial, cea mai mare amendă fiind stabilită la 9.600 lei, faţă de 16.000 lei, iar suspendarea permisului, după un accident grav, urmând să vizeze o perioadă de cel mult doi ani, faţă de cinci.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a dat publicităţii, vineri, proiectul de Ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, în forma revizuită în urma dezbaterii publice.
Practic, forma revizuită, făcută publică la nouă zile după cea iniţială, include sancţiuni sensibil mai mici decât cele din prima variantă a proiectului.
De pildă, la articolul dedicat claselor de sancţiuni, cele prevăzute la clasa a VI-a sunt acum între 51 şi 120 de puncte de amendă, ceea ce înseamnă că un şofer va fi obligat să scoată din buzunar până la 9.600 de lei. În forma iniţială a proiectului de act normativ, cea mai severă clasă de sancţiuni era între 125 şi 200 de puncte de amendă, respectiv o sumă maximă de 16.000 de lei.
Sancţiuni mai blânde decât cele din prima formă a ordonanţei sunt şi cele de suspendare a carnetului în cazul unor accidente grave.