Polonia vrea să aibă un milion de autovehicule electrice pe străzi până în 2025, în ideea de a reduce emisiile de CO2 din transport, iar pentru a atinge acest obiectiv va oferi reduceri de taxe şi alte stimulente, a anunţat marţi Ministerul polonez al Energiei.
Polonia este unul din cei mai mari poluatori din Europa în condiţiile în care se bazează pe cărbune pentru aproximativ 90% din producţia sa de electricitate.
'Acest proiect va contribui la îmbunătăţirea mediului în ţara noastră', a declarat adjunctul ministrului polonez al Energiei, Michal Kurtyka, într-o conferinţă de presă. Potrivit acestuia, până în 2018 ar urma să fie adoptate noi legi care vor reglementa dezvoltarea automobilelor electrice, vor fi lansate fonduri speciale care vor ajuta la demararea producţiei şi crearea de prototipuri de automobile electrice poloneze.
Săptămâna trecută, patru din cele mai mari companii producătoare de energie din Polonia, PGE, Tauron, Enea şi Energa, au anunţat că intenţionează să înfiinţeze o companie denumită ElectroMobilityPoland, care va promova utilizarea automobilelor electrice dar deocamdată nu este clar dacă va şi produce automobile electrice.
'Am dori ca acest progres tehnologic să fie în avantajul antreprenorilor polonezi', a mai spus Michal Kurtyka.
În prezent, există un număr foarte mic de automobile electrice care sunt utilizate în Polonia. Pentru a promova utilizarea automobilelor electrice, Ministerul Energiei intenţionează să introducă reduceri de taxe pentru proprietarii de automobile electrice precum şi subvenţii pentru primele 100.000 de automobile electrice. Germania şi alte state europene au introdus deja facilităţi pentru a promova vânzarea de automobile electrice.
Planul autorităţilor de la Varşovia este şi un răspuns la problema producţiei de electricitate în timpul nopţii. Marile centrale electrice nu pot fi oprite în timpul nopţii, când cerea de electricitate este mult mai mică decât în timpul zilei, astfel că electricitatea produsă în timpul nopţii nu este consumată. Prin încurajarea proprietarilor de automobile electrice să îşi încarce vehiculele în timpul nopţii va fi stimulat consumul de electricitate.
Partidul Lege şi Justiţie consideră cărbunele drept principala sursă de energie a Poloniei şi a luat măsuri pentru a stimula cererea de cărbune şi a ajuta companiile miniere cu probleme.
Constructorii auto Volkswagen, Opel, divizie a General Motors, şi Fiat au uzine pentru producţia de autovehicule în Polonia.