"Din suma colectată din acciza suplimentară pentru combustibil (de 7 eurocenţi – n.r.), care nu a avut impact asupra preţului pentru că azi preţurile la carburant sunt mai mici decât înainte de introducerea accizei, se cofinanţează proiectele europene de infrastructură, şi avem, în 2015, 19 miliarde de lei cofinanţări la proiecte europene", a afirmat Ponta.

"Evident că acciza nu acoperă aceşti 19 miliarde, ci o parte, şi lucrările de infrastructură, de întreţinere şi de construcţie din fonduri bugetare. Aşa cum ştiţi foarte bine fondurile puse la dispoziţia României din programe structurale şi de coeziune nu acoperă decât în mică măsură necesităţile noastre de infrastructură", a adăugat premierul.

El a dat ca exemplu de utilizare a banilor colectaţi din această acciză suplimentară reluarea lucrărilor la autostrada Transilvania.

"Un exemplu concret, repornirea autostrăzii Transilvania începută în acest an tocmai prin alocările bugetare, fiindcă nu este bugetată din fonduri europene, ci prin alocările bugetare făcute prin această acciză", a spus Victor Ponta.

AGERPRES