UPDATE

Întrebat de ce nu a fost semnat contractul până acum, având în vedere că este doar o simplă procedură întrucât banii nu vor fi achitaţi acum, iar invitarea investitorului pentru semnare putea fi făcută şi de Victor Ponta în calitate de ministru interimar, premierul a precizat că privatizarea CFR Marfă nu a ţinut de pixul lui, ci de "pixul preşedintelui Traian Băsescu, care nu a dorit să semneze mai repede nominalizarea pentru postul de ministru".
El a explicat că era nevoie de un ministru pentru a invita şi semna contractul de privatizare pentru CFR Marfă şi nu de şeful comisiei de privatizare.

În cazul în care investitorul nu va avea banii pentru plata celor 51% din acțiunile CFR Marfă, compania de stat va intra în reorganizare și va avea management privat, urmând ca procedura de privatizare să fie reluată, a mai precizat Ponta.
"Cu CFR Marfă, înţeleg că veţi termina săptămâna aceasta de studiat toate documentele şi luni chemaţi-l pe câştigător să semneze contractul. Dă banii, încheiem operaţiunea. Nu dă banii, management privat şi reorganizarea, restructurarea companiei de către managementul privat şi pregătirea unei noi proceduri, de data aceasta a doua oară, dacă va fi cazul, în nişte termene mult mai extinse, mai rezonabile", a spus Victor Ponta.

Întrebată dacă se va întâlni cu omul de afaceri înainte de semnare, Ramona Mănescu a spus că "nu are de ce".
La rândul său, Ponta a mai precizat că dacă se finalizează tranzacţia, investitorul "plăteşte cei 200 de milioane (euro n.r.) şi sigur trebuie ca ministrul, secretarii de stat să urmărească toate aspectele care ţin de contract – investiţii, personal, toate lucrurile pe care, de altfel, consultanţii le-au pus de la început în ofertă". 
Ramona Mănescu a preluat, miercuri, mandatul de ministru al Transporturilor de la premierul Victor Ponta, care a asigurat interimatul la conducerea acestui minister din data de 12 iulie, după ce fostul ministru Relu Fenechiu a demisionat din funcţie, după ce a fost condamnat, pe 12 iulie, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ), în dosarul ”Transformatorul”, la cinci ani de închisoare cu executare pentru abuz în serviciu în formă calificată.
Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie 2013 câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea acestei companii, preţul oferit fiind de 202 milioane euro. În plus, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfă.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.

Hotărârea de Guvern pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului privind vânzarea pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă, între stat, prin Ministerul Transporturilor, şi societatea Grup Feroviar Român a fost publicată pe 14 august în Monitorul Oficial.