Premierul a adăugat că, în cursul întrevederii pe care o va avea vineri cu preşedintele Renault-Nissan, intenţionează să discute atât despre situaţia actuală, cât şi despre proiecte de viitor.
‘Vom discuta, evident, despre situaţia actuală, care ştiţi că este o situaţie bună, e pe profit în mod sigur, dar mai ales despre intenţiile viitoare şi despre lucrurile pe care le putem face împreună. Atunci când, de exemplu, am adoptat legea privind taxa de primă înmatriculare – cum era numită atunci, am făcut-o în discuţii foarte apropiate cu producătorii de automobile, dar şi cu importatorii de autoturisme. Dialogul este foarte important. Prezenţa preşedintelui Renault la Bucureşti este tocmai un semn că România rămâne pentru Renault o ţară foarte importantă’, a spus premierul, la Salonul Auto Bucureşti.
Preşedintele Traian Băsescu a semnat joi decretul de decorare a şefului Consiliului de Administraţie al Alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, care este şi directorul general al companiei.
‘În semn de înaltă apreciere pentru contribuţia determinantă în eficientizarea industriei de automobile din ţara noastră, parte a strategiei globale pe termen mediu şi lung a Grupului Renault, impunând România ca un punct de reper în domeniu, domnul preşedinte Traian Băsescu a conferit Ordinul Naţional ‘Steaua României’ – în grad de Comandor domnului Carlos Ghosn, preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general al Alianţei Renault-Nissan’, se arată într-un comunicat al Administraţiei Prezidenţiale. Decorarea a fost făcută la propunerea preşedintelui Traian Băsescu.
Ambasadorul Franţei la Bucureşti, Philippe Gustin, a declarat ieri, la Cluj-Napoca, că suplimentarea liniei de producţie din Maroc a grupului Renault-Dacia ‘nu înseamnă delocalizarea producţiei’, ci o apropiere de o piaţă dinamică.
El a arătat că marca de automobile din România ‘trebuie să se dezvolte într-o lume concurenţială şi trebuie să răspundă, în mod natural, cerinţelor pieţelor interne şi externe’.
‘Piaţa auto din România este în cădere liberă, se cumpără din ce în ce mai puţine maşini noi în România. Vânzările auto trebuie să se dezvolte prin export, iar pentru acest proces unul dintre răspunsuri este să existe linii de producţie care să fie aproape de pieţele captive, precum Maghreb, Africa ori America de Sud’, a afirmat diplomatul francez, într-o conferinţă de presă, el fiind întrebat de jurnalişti dacă este sau nu îngrijorător faptul că managerii companiei franceze au decis să suplimenteze linia de producţie din Maroc.
Philippe Gustin a mai spus că marca ‘Dacia’ din România contează din ce în ce mai mult la nivel european şi mondial.

Sursa: Agerpres