'Realmente trenul oltenesc este la cel mai înalt nivel. Se poate compara cu orice tren şi am fost cu trenuri în Franţa, în Germania, în Italia, în America, este exact la acelaşi nivel. Acum rămâne ca noi să mai facem şi infrastructura feroviară la nivelul celorlalţi, pentru că altfel degeaba ai trenuri atât de moderne, e foarte greu să le foloseşti la potenţialul lor', a afirmat Ponta la coborârea din trenul 'Hyperion' fabricat în România de către compania Softronic Craiova.
El subliniat faptul că s-a demonstrat că în România se poate face la cel mai înalt nivel echipamente feroviare de acest gen. Premierului i-a felicitat pe producători şi pentru locomotiva folosită sâmbătă ca antepremergător la trenul 'Hyperion', care e făcută în 2008.
'Mă bucur în mod special pentru Craiova, că nu doar dânşii, şi îi laud pe cei de la Softronic, dar şi o parte din vechea Electroputere au început să producă acum locomotive, e adevărat, le exportă, nu în România, şi îmi doresc ca CFR Infrastructură, (…), în special pe programe europene, să continue programul de modernizare al infrastructurii, iar CFR Călători şi operatorii privaţi să nu mai cumpere din Germania, din Franţa, din alte părţi, ci să cumpere trenul românesc', a menţionat şeful Guvernului.
Referitor la durata călătoriei, premierul a subliniat că aceasta ar fi durat mai puţin dacă s-ar fi permis să se meargă cu viteză mai mare.
'Dura mai puţin dacă aveam voie să mergem mai tare. El (trenul – n.r.) merge. E ca şi cu maşina până la Craiova. Când o să avem autostradă, o să mergem mai repede. Maşinile merg, trebuie să avem şi infrastructură. La fel e şi cu trenul. Însă, în ceea ce priveşte confortul, vă asigur că e de zece ori mai confortabil decât să vii cu maşina. (…) Am oprit la Caracal şi la Roşiori, ne aştepta toată lumea cu drag să ne vadă cu trenul românesc', a mai arătat Ponta.
Prim-ministrul Victor Ponta, însoţit de mai mulţi membri ai Guvernului, s-a urcat, sâmbătă la prânz, din Gara Craiova, în trenul 'Hyperion', cu destinaţia Bucureşti.
Trenul 'Hyperion' este primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova. Trenul a fost pus la dispoziţia CFR, urmând să intre în circulaţie de la 1 iunie a.c. AGERPRES