Români care reușesc să economisească

Conform Pareto Report, trei sferturi dintre români care fac parte din populația Pareto reușesc să economisească în mod constant. De asemenea, 25% dintre aceștia pot acoperi cheltuieli neprevăzute de până la 10.000 de lei din propriile fonduri.

Populația Pareto din România numără 1,9 milioane de persoane. Cifra reprezintă 20% din publicul comercial general digitalizat. Această populație este definită ca fiind compusă din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Ele folosesc internetul cel puțin o dată pe lună. Aceasta reprezintă 9,2 milioane de oameni din totalul de 19 milioane de rezidenți ai țării.

Cele 1,9 milioane de români care fac parte din populația Pareto, având cele mai mari venituri declarate, generează anual venituri de 32 miliarde de euro. Această sumă constituie 40% din veniturile nete anuale ale populației comerciale generale. Asta arată Pareto Report, un studiu disponibil pe paretoreport.ro.

„Publicul Pareto este masa critică pentru businessuri, iar cele care înțeleg mai bine direcția în care e îndreaptă atitudinile și preferințele acestor consumatori de află deja cu un pas înaintea competitorilor”, declară Mihai Bârsan, fondator al The Engine.

Membrii populației Pareto predomină în vârstele cuprinse între 25 și 44 de ani. Ponderea semnificativă a profesioniștilor tineri din mediul urban și a celor care au mai multe surse de venit. Totuși, ponderea celor fără copii este mai mică în comparație cu restul populației.

Ediția din acest an a studiului Pareto Report aduce o serie de noutăți, conform Manuelei Mancaș, managing director al companiei de cercetare de piață AHA Moments.

„Sunt două direcții majore care merită menționate: pe de o parte, fiind deja la a treia ediție a studiului, avem avantajul de a putea observa evoluții în atitudinile, percepțiile și comportamentele populației Pareto la finalul anului 2023 în comparație cu anii 2022 și 2021.

Pe de altă parte, unul dintre capitolele care au stârnit întotdeauna cel mai mare interes este cel de Innovation Adopters, care acum este îmbogățit cu informații din multiple zone de interes, precum: starea de bine și nutriția, inovațiile din retail, noile băuturi lansate, atitudinile față de sistemul de garanție-returnare, sustenabilitatea, și nu în ultimul rând, deschiderea către noile tehnologii și inteligența artificială” a spus Mancaș.

Potrivit studiului, veniturile membrilor populației Pareto au înregistrat o creștere de 15% în ultimul an față de perioada anterioară. A ajuns la o medie netă de 7.169 lei pe lună. Aproape dublu față de cei din publicul comercial general. În plus, se constată o creștere disproporționată între veniturile femeilor și bărbaților. Diferențele ajung la 2.000 de lei pentru populația Pareto. Și 1.000 de lei pentru publicul comercial general. Acest lucru indică o dublare a discrepanței față de anul 2022.

Veniturile populației Pareto sunt în creștere

Pe de altă parte, unul dintre capitolele care au stârnit întotdeauna cel mai mare interes este cel de Innovation Adopter. Care acum este îmbogățit cu informații din multiple zone de interes. Acestea sunt starea de bine și nutriția, inovațiile din retail, noile băuturi lansate, atitudinile față de sistemul de garanție-returnare, sustenabilitatea. Și nu în ultimul rând, deschiderea către noile tehnologii și inteligența artificială.

Populația Pareto, la fel ca majoritatea românilor, acordă o importanță deosebită familiei. Și se ghidează în viață după valori precum respectul, corectitudinea, bunătatea și încrederea. În cel mai recent val al studiului, bunătatea este indicată de mai mulți membri ai populației Pareto ca fiind importantă. Iar loialitatea devine tot mai proeminentă pentru aceștia.

Principiul Pareto, cunoscut și sub numele de regula 80/20, este transpus în lumea afacerilor astfel: 80% din vânzări provin de la doar 20% din clienți. Fiecare țară are o populație Pareto, acei 20% din vârful piramidei de venituri. Aceștia sunt considerați cei mai valoroși consumatori. Ei au o pondere disproporționată în vânzările din aproape toate domeniile. Prezența lor poate face diferența între succes și eșec, în special în cazul produselor și serviciilor inovatoare.