Pare ușor să explici senzațiile pe care le trăiești când te afli la bordul unui Porsche al cărui motor poate propulsa mașina de la 0 la 100 km/h în puțin peste 4 secunde. Ei bine, nu este deloc așa. Cu volumul adrenalinei aproape de apogeu și cu privirea lipită de șoseaua care dispare sub roți rotindu-se amețitor, este foarte greu să-ți aduni gândurile și să emiți o opinie concretă.
 
Pași mici, dar fermi
Capitolul design este întotdeauna controversat atunci când tema este un Porsche. Unii spun că lipsa modificărilor notabile duce la confuzie și monotonie. Alții, că designerii ar trebui să fie nebuni să schimbe ceva la o mașină care se apropie de perfecțiune.
Adevărul e întotdeuna undeva pe la mijloc și subiectivismul pe care îl presupune exprimarea unei idei în acest sens îți impune să te abții. Cert este că mașinile care au pe capotă emblema Porsche sunt inconfundabile. Le poți încurca între ele, dar niciodată cu produsele unui alt brand auto.
Actualul 911 Carrera are totuși câteva detalii care te pot ajuta să faci diferența. După 48 de ani  în care evoluția a fost perceptibilă întotdeuna mai mult sub capotă sau la capitolele forță și manevrabilitate, designerii au decis că este momentul să repoziționeze oglinzile exterioare, să amplifice evazarea aripilor și să modifice consola centrală.
Nu vă lăsați păcăliți. Niciunul dintre aceste detalii nu are doar rolul de a „aduce schimbarea“. Toate sunt un efect al cercetărilor în domeniul aerodinamicii și ergonomiei. De exemplu, ecartamentul frontal mai mare, ampatamentul majorat cu 100 mm, reducerea greutății cu 45 kg și lățirea eleronului posterior amplifică stabilitatea, iar remodelarea și poziționarea oglinzilor laterale pe marginea superioară a portierei îmbunătățesc sensibil coeficientul aerodinamic. În interior, consola centrală elevată și amplasarea selectorului de viteze mai aproape de volan asigură o ergonomie îmbunătățită.
Animal de pradă
Ceea ce impresionează însă, întotdeauna, la un Porsche, forța și ținuta de drum, sunt în cazul noului 911 Carrera o adevărată încântare. Grație propulsorului de 3,8 litri care dezvoltă 400 CP și transmisiei PDK, accelerația și viteza de top sunt fulminante. Mai mult, opțiunea Sport Chrono Package Plus care include și sistemul Launch Control depășește orice închipuire în momentul în care îi testezi abilitățile.
Apăsarea pedalei de accelerație până la limită, concomitent cu eliberarea bruscă a frânei, transformă 911 Carrera S într-o rachetă care țâșnește făcând șoferul una cu scaunul. În 4,1 secunde vitezometrul indică deja 100 km/h.  De asemenea, dotarea opțională a mașinii cu evacuare sport asigură o adevărată simfonie de sunete guturale, menite să ridice adrenalina la cote greu de suportat, odată cu fiecare atingere a pedalei de accelerație. Nu trebuie omis nici sistemul activ de stabilizare a înclinării laterale (PDCC), care reduce înclinarea laterală în viraje, ceea ce permite anvelopelor să adopte în permanenţă poziţia optimă pe şosea şi să transmită forţe laterale mai ridicate.
Dacă preferați însă eficiența și mai puțin senzațiile tari, versiunea Carrera cu noul motor Boxer de 3,4 litri, cu 350 CP şi cu transmisia opţională Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK) consumă doar 8,2 litri la 100 de kilometri, ceea ce însemnă cu 1,6 l/100 km mai puţin decât consuma predecesorul. Mai mult, cu emisii de CO2 de 194 g/km, este prima maşină sport Porsche care se menține sub valoarea de 200 g CO2/km.
Pe scurt, asta este 911 Carrera, o reptilă feroce, greu de ținut în frâu de către orice pasionat fără ajutorul tehnologiei germane, care îmblânzește fiara de fiecare dată când șoferul se lasă pradă propriilor sale porniri. 911 Carrera costă  97.561 euro, iar 911 Carrera S, versiunea testată, 112.847 de euro.