Producătorul auto german Porsche a început, împreună cu mai mulți parteneri, producția unui "e-combustibil" neutru din punct de vedere climatic, cu scopul de a înlocui benzina în vehiculele cu motoare tradiționale cu ardere internă.
Producția combustibilului a început deja într-o fabrică pilot din Chile, a transmis Porsche, care dorește să producă milioane de galoane până la jumătatea deceniului.
Producătorul auto deținut de Volkswagen se așteaptă ca la început, combustibilul să fie utilizat în sporturile cu motor și la centrele sale de experiență de performanță, urmând ca, într-un final, acesta să fie vândut companiilor petroliere și distribuit către consumatori.
Ce sunt e-combustibilii?
E-combustibilii sunt un tip de metanol rezultat printr-un proces complex care utilizează apă, hidrogen și dioxid de carbon și care permite funcționarea aproape neutră din punct de vedere al CO2 a motoarelor pe benzină. Pentru lubrifierea motorului, vehiculele ar trebui să folosească ulei. Potrivit oficialilor companiei, e-combustibilii pot acționa ca benzina, reprezentând un mod mai ecologic de a conduce. De asemenea, pot utiliza aceeași infrastructură de alimentare ca și benzina, în timp ce pentru construirea stațiilor de încărcare pentru vehiculele electrice sunt necesare investiții de miliarde de dolari.
Porsche se așteaptă să producă aproximativ 130.000 de litri în faza pilot, urmând să crească la aproximativ 55 de milioane de litri până la jumătatea deceniului și aproximativ 550 de milioane de litri doi ani mai târziu.
Fabrica din Chile a anunțat proiectul împreună cu Porsche la sfârșitul anului 2020. Tot atunci, producătorul auto a anunțat că va investi 24 de milioane de dolari în dezvoltarea fabricii și a e-combustibililor. Compania chiliană Highly Innovative Fuels și unitatea de energie regenerabilă Siemens sunt numai câțiva dintre parteneri.
E-combustibilii reprezintă viitorul
Înlocuirea completă a combustibililor fosili tradiționali cu e-combustibili ar fi însă foarte costisitoare. În anul 2021, aproximativ 134,83 miliarde de galoane de benzină finită au fost consumate în SUA, în medie, aproximativ 369 de milioane de galoane pe zi, potrivit Administraţiei de Informaţii Energetice din SUA.
Producerea unui astfel de combustibil ar reprezenta totuși o modalitate de a continua să producă vehicule pentru Porsche, ca emblematica mașină sport 911, cu un motor tradițional alături de un nou model electric. Deși mașinile electrice sunt performante, dinamica lor de conducere nu este aceeași cu cea a autovehiculelor tradiționale.
Oficialii Porsche au sărbătorit începutul producţiei de e-combustibil alimentând un Porsche 911 cu primul combustibil sintetic produs la faţa locului.
”Potenţialul e-combustibil este uriaş. În prezent, în întreaga lume există peste 1,3 miliarde de vehicule cu motoare cu ardere. Multe dintre acestea vor fi pe drumuri în deceniile următoare, iar eFuels oferă proprietarilor maşinilor existente o alternativă aproape neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon”, a spus într-un comunicat Michel Steiner, directorul de cercetare şi dezvoltare al Porsche.
Totodată, acesta a spus căd ezvoltarea combustibilului nu schimbă planurile companiei de a avea 80% din gama sa de vehicule electrice până în 2030.