Grupul auto german Volkswagen AG, firma mamă a constructorului de automobile sport Porsche, analizează o posibilă listare separată a mărcii Porsche în ideea de a creşte valoarea companiei, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
Potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, Volkswagen discută cu consultanţii despre avantajele unei oferte publice iniţiale la Porsche. Grupul auto german ar putea utiliza fondurile generate de pe urma unei listări a mărcii de automobile sportive pentru achiziţii sau investiţii în tehnologie.
O eventuală listare a Porsche ar putea avea loc anul viitor, însă deocamdată nu a fost luată o decizie finală. Chiar dacă va opta pentru un IPO la Porsche, grupul Volkswagen intenţionează să păstreze în continuare o participaţie majoritară la această divizie.
Anterior şi revista germană Manager Magazin a informat că Volkswagen analizează o posibilă listare a 25% din acţiunile Porsche, divizie a cărei valoare este estimată la 20-25 miliarde de euro. Cu toate acestea, discuţiile nu s-au finalizat şi nu există nicio certitudine că se vor finaliza cu o tranzacţie.
Luna trecută, directorul general al grupului Volkswagen, Herbert Diess, a menţionat faptul că valoarea relativ redusă a constructorului german de automobile comparativ cu rivalii care produc automobile electrice impune o restructurare de urgenţă a grupului.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Vânzările Volkswagen, în declin ușor
Volkswagen AG a raportat săptămâna trecută un declin uşor al vânzărilor la începutul acestui an, cererea încă fiind afectată de criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite DPA.
În ianuarie, brandurile grupului german au vândut 824.800 vehicule, un declin de 1,4% faţă de perioada similară din 2020. Aproximativ 419.200 vehicule au fost livrate în China, cea mai importantă piaţă a companiei. Este o creştere de 22% faţă de ianuarie 2019, a informat VW.
În Europa Occidentală, vânzările au scăzut cu 28% luna trecută, la 200.000 unităţi, pe fondul restricţiilor severe impuse pentru a stopa extinderea pandemiei.
Brandul Volkswagen a vândut pe plan global 485.000 de automobile în ianuarie, un avans de 0,1% faţă de perioada similară din 2020, în timp ce Audi a raportat un avans al livrărilor de 5,7% iar Porsche de 22,8%. Pe de altă parte, brandurile Seat, Skoda şi divizia de vehicule comerciale a VW au raportat scăderi ale vânzărilor luna trecută.