Rivala Daimler AG a înregistrat în 2016 un profit de 5.000 de dolari per vehicul, aproape la acelaşi nivel ca Bayerische Motoren Werke AG (BMW). 

Şi Ferrari a raportat un profit operaţional egal cu aproape 90.000 de dolari per vehicul, însă circa 30% din afacerea Ferrari vine de la motoare, parcuri tematice şi alte lucruri care nu au legătură cu roţile. Şi mai important, compania produce anual doar 8.000 de maşini. 

Succesul companiei auto s-a datorat noului model sport 911 GT3 (preţ de pornire de la 144.000 de dolari) şi SUV-ului Macan (preţ de pornire de la 47.500 de dolari). Însă, puţini oameni cumpără dotările de bază de la Porsche, ei îşi permit şi îmbunătăţiri, care ajung la zeci de mii de euro. 

"Obiectivul nostru este să-i încântăm pe clienţi", susţine Oliver Blume, preşedintele Consiliului de Administraţie al Porsche. 

De asemenea, Lutz Meschke, directorul financiar al Porsche, a anunţat investiţii de milioane de euro în servicii digitale, pentru a obţine veniturile necesare compensării aşteptatului declin al vânzărilor auto în următorii ani. 

Cererea în creştere pentru servicii de tip car-hailing şi ride-hailing va face convenabilă utilizarea part-time a vehiculelor, inclusiv modele Porsche, ceea ce ar putea afecta vânzările companiei, avertizează Lutz Meschke. 

"Pentru a compensa acest declin, nu avem altă alegere decât să dezvoltăm noi modele de afaceri în lumea digitală pentru a ne menţine creşterea", a explicat oficialul producătorului auto. 

Anual, Porsche ar urma să cheltuiască 200-300 de milioane de euro pentru dezvoltarea serviciilor digitale, cum ar fi un soft destinat să-i călăuzească pe şoferi către locurile de parcare gratuite. 

În 2016, veniturile totale ale Porsche au urcat cu 4%, la 22,3 miliarde de euro. 

Porsche, al doilea mare contributor după Audi la veniturile firmei mamă Volkswagen AG, se aşteaptă ca profitul operaţional în 2017 să se apropie de nivelul record de 3,9 miliarde de euro din 2016, vânzările şi veniturile urmând să crească moderat. 

De asemenea, din 2018, compania vrea să-şi reducă anual costurile cu 100 de milioane de euro prin extinderea cooperării cu alte branduri de lux ale VW – Bentley şi Bugatti – inclusiv prin folosirea unor platforme comune, a anunţat grupul german. 

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. 

AGERPRES