Producătorul german de automobile sport Porsche a anunţat luni că va continua majorarea de capital pentru reducerea datoriei, o operaţiune care deschidea calea pentru preluarea Porsche de către Volkswagen (VW).
Martin Winterkorn, directorul general al VW şi preşedintele comitetului executiv al Porsche Automobil Holding SE, a afirmat că ‘cel mai important eveniment din acest an fiscal este majorarea de capital’.
În decembrie, acţionarii Porsche au aprobat o majorare de capital în valoare de cinci miliarde de euro. Operaţiunea ar urma să se finalizeze până în luna mai, însă există posibilitatea să fie prelungită până la finele lunii august, şi este destinată să reducă datoria de şase miliarde de euro a Porsche, înaintea fuziunii cu Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa. VW deţine deja 49,9% din acţiunile Porsche şi vrea să achiziţioneze şi restul acţiunilor în cursul anului următor.
Fuziunea dintre Volkswagen şi Porsche ar putea fi întârziată până în 2012 din cauza unei anchete penale în care sunt implicaţi fostul director general Wendelin Wiedeking şi fostul director financiar Holger Haerter, de la Porsche. Procuratura din Stuttgart efectuează o investigaţie asupra celor doi iar ancheta nu va fi finalizată înainte de sfârşitul acestui an.
Porsche a încercat în 2009 să preia VW folosind tranzacţii cu instrumente financiare derivate, dar a renunţat din cauza acumulării unor datorii uriaşe. Ulterior, Porsche a acceptat o oferta de preluare din partea VW, iar conducerea a fost concediată.
Wiedeking şi Haerter sunt investigaţi pentru manipularea pieţei în legatură cu tranzacţiile cu acţiuni VW şi au fost daţi în judecată şi în Statele Unite, de către fonduri speculative.
Acuzaţiile privesc manipularea pieţei, nu prin tranzacţii ci pentru că nu au furnizat investitorilor informatii corecte privind intenţiile Porsche faţă de VW. Cei doi foşti directori, suspectaţi iniţial de abuz de încredere, sunt acuzaţi acum de asumarea unor riscuri care ar fi putut pune în pericol compania Porsche.
Prin preluarea Porsche, care va deveni al zecelea brand din grupul VW, Volkswagen vrea să devanseze Toyota până în 2018, urmând să devină cel mai mare producător auto din lume.
Sursa: Agerpres