Producătorul german de baterii Varta a ajuns la un acord de restructurare cu creditorii săi. Compania apelează la producătorul de mașini sport Porsche pentru a salva afacerea aflată în dificultate.
Acord de restructurare Varta cu ajutorul Porsche
Producătorul german de baterii Varta a reușit să ajungă la un acord de restructurare cu creditorii săi după zile de negocieri intense, apelând la ajutorul producătorului de mașini sport Porsche pentru a-și redresa afacerea în dificultate. Potrivit Reuters, acest acord vine într-un moment critic pentru Varta, care s-a confruntat cu datorii mari și investiții costisitoare ce au împins compania aproape de insolvență.
Acordul de restructurare prevede o reducere semnificativă a datoriei Varta de la 485 de milioane de euro la 200 de milioane de euro.
Michael Tojner, principalul acționar al Varta, împreună cu Porsche, au convenit să devină noii proprietari ai companiei, oferind împreună o injecție de capital de 60 de milioane de euro. Alte 60 de milioane de euro vor fi furnizate de creditori sub formă de împrumuturi senior garantate. Aceste măsuri vor ajuta Varta să stabilizeze finanțele și să asigure lichiditatea necesară pentru continuarea operațiunilor.
Pe lângă acești investitori, Michael Ostermann, CEO-ul Varta, a menționat că sunt în discuții avansate cu un al treilea potențial investitor care ar putea să se alăture acestui efort de restructurare. Ostermann a subliniat că această contribuție suplimentară ar putea oferi și mai mult sprijin companiei în redresarea sa pe termen lung.
Viitorul diviziei V4Drive
Un aspect esențial al acordului este implicarea Porsche, care își asigură astfel accesul la baterii de înaltă performanță necesare pentru vehiculele sale hibride și electrice. Porsche va prelua un pachet majoritar de acțiuni în divizia de baterii V4Drive a Varta, printr-o majorare de capital. Această investiție se va realiza în principal printr-o contribuție în natură, ceea ce înseamnă că Porsche va aduce resursele necesare dezvoltării acestei tehnologii critice.
Lutz Meschke, vicepreședintele consiliului executiv al Porsche AG, a declarat că prin această preluare majoritară a diviziei V4Drive, compania sa va contribui semnificativ la menținerea și dezvoltarea tehnologiilor cheie de producție a bateriilor în Germania. Această mutare reflectă dorința Porsche de a controla direct producția de componente esențiale pentru vehiculele sale electrice, consolidându-și astfel poziția în industria auto electrică.
Probleme financiare și investiții costisitoare
Problemele financiare ale Varta au devenit evidente în iulie, când CEO-ul Michael Ostermann a anunțat o restructurare radicală înainte de a intra în insolvență. Varta, care produce baterii pentru o varietate de piețe, inclusiv automobile, produse industriale și de consum, nu mai putea să își gestioneze datoriile acumulate după investiții mari. Compania a fost nevoită să caute un compromis între acționari, creditori și parteneri industriali, cum ar fi Porsche, pentru a evita o prăbușire financiară completă.
Marc Hundsdorf, directorul financiar al Varta, a confirmat că, odată cu implementarea măsurilor convenite în cadrul acestui acord de restructurare, finanțarea și lichiditatea grupului au fost stabilizate într-un mod sustenabil și securizate pe termen lung. Acesta este un pas esențial pentru ca Varta să revină pe o traiectorie de creștere și să își recapete poziția pe piață.
Impactul asupra forței de muncă și viitoarele planuri de creștere
Un alt aspect important al restructurării este legat de forța de muncă a Varta. CEO-ul Michael Ostermann a declarat că nu există niciun pericol imediat de reduceri masive de locuri de muncă.
De fapt, compania dorește să crească, în special în domeniul bateriilor pentru stocarea energiei destinate sistemelor fotovoltaice și în producția de celule buton pentru căștile Apple, unde există o cerere ridicată. Ostermann a adăugat că Varta caută personal în aceste domenii pentru a susține creșterea viitoare a companiei.
Totuși, în cadrul acestei restructurări, se așteaptă reduceri „moderate” de locuri de muncă, în special în administrație. Chiar și așa, Varta își va păstra toate centrele de producție din Germania, concentrându-se pe eficientizarea operațiunilor sale și pe revenirea la creștere profitabilă.
Consecințele pentru acționarii existenți
Unul dintre dezavantajele majore ale acestei restructurări este impactul asupra acționarilor existenți ai Varta. Potrivit declarațiilor lui Michael Ostermann, acționarii actuali nu vor primi nicio compensație în urma restructurării, iar compania va fi retrasă de la bursă.
„Am încercat totul pentru a aduce micii acționari la bord, dar acest lucru nu este posibil din punct de vedere legal în această situație”, a explicat Ostermann, referindu-se la eforturile companiei de a găsi soluții pentru a include acționarii în restructurare.