Producătorul german de automobile de lux a înregistrat la nivel global vânzări record de 106.000 unităţi în primele 8 luni din 2013, în creştere cu 15% faţă de perioada similară din 2012, a declarat miercuri seara, la Bucureşti, directorul general Porsche pentru Europa Centrală şi de Est, Marcus Eckermann, cu prilejul lansării în România a noilor modele 911 Turbo şi Turbo S.
Regiunea Europei de Sud-Est este mai puţin dezvoltată, în termeni de vânzări, pentru marca germană, dar a înregistrat creşteri în ultimii ani, iar România este una din principalele pieţe din regiune. Mai mult, complexul Porsche Pipera din nordul Bucureştiului este cel mai mare complex auto pentru mărci de lux din regiune. Complexul este funcţional din primăvara anului 2013, reuneşte mărcile Porsche, Audi, Bentley şi Lamborghini, iar investiţia a fost de 15 milioane de euro.
În România, 60% din automobilele Porsche vândute sunt modelul Cayenne (SUV), dar ponderea s-ar putea schimba din 2014, când va fi lansat SUV-ul Macan, un model de volum.
Noile modele lansate miercuri au fost prezentate la salonul auto de la Frankfurt şi sunt comercializate în România la preţuri de 143.000 euro(fără TVA)şi respectiv 172.000 de euro (fără TVA). Primele unităţi vor ajunge la clienţi peste două săptămâni.
Cele două modele se remarcă prin motorizările puternice, 520 CP şi respectiv 560 CP, acceleraţia de la 0 la 100 km/h în numai 3,1 secunde, dar şi prin consumul mediu anunţat, mic pentru un astfel de model supersport, de 9,7 litri/100 km.
,,Strămoşul,, lui Porsche 911 a ieşit pe poarta fabricii din Stuttgart cu 50 de ani în urmă şi se numea 901. În 1974, în apogeul crizei petrolului, Porsche lansa la salonul auto de la Paris modelul 911 Turbo, vârful tehnologic al maşinilor sport la acel moment.
SURSA: Agerpres