Porsche ajustează obiectivul de tranziție la vehicule electrice
Producătorul de mașini de lux Porsche a declarat recent că tranziția la vehicule electrice va dura mai mult decât a crezut inițial. Anterior, compania stabilise un obiectiv ambițios: 80% din vânzările sale să fie complet electrice până în 2030.
Acum, Porsche a ajustat acest obiectiv, condiționându-l de cererea clienților și evoluțiile din sectorul electromobilității.
Porsche a menționat într-un comunicat că ar putea atinge obiectivul de 80% vehicule electrice doar dacă cererea și dezvoltarea tehnologică o justifică.
„Tranziția la mașinile electrice durează mai mult decât credeam acum cinci ani. Strategia noastră de produs este configurată astfel încât să putem livra peste 80% din vehiculele noastre ca fiind toate electrice în 2030 – în funcție de cererea clienților și de dezvoltarea electromobilității”, a afirmat compania, potrivit Reuters.
În acest an, Porsche s-a confruntat cu vânzări scăzute de vehicule electrice, evidențiind diferențele dintre cele trei piețe cheie: China, Europa și SUA. Cererea pentru vehicule electrice este mult mai mare în China, în timp ce în Europa este mai lentă, iar în SUA este neregulată. Aceasta disparitate complică planificarea și strategia de producție a companiei.
Porsche a subliniat importanța strategiei sale duble, care implică dezvoltarea continuă atât a motoarelor cu ardere internă, cât și a vehiculelor electrificate.
„Strategia noastră dublă este mai importantă ca niciodată”, a transmis producătorul auto.
Probleme pentru mai mulți producători auto
Sectorul auto este afectat de incertitudinile reglementărilor și de concurența din partea producătorilor chinezi, pe lângă criza costului vieții pe piețele interne. Acești factori au influențat negativ tranziția la vehiculele electrice.
Directorii producătorilor de automobile, de la Mercedes-Benz la Renault, au avertizat în ultimele luni că obiectivele pe care și le-au stabilit în ultimii ani pentru vânzările de vehicule electrice în următorul deceniu au fost prea ambițioase, deoarece clienții au rămas reticenți să facă trecerea de la mașinile pe benzină.
Directorul general de la Renault, Luca De Meo, a exprimat recent îndoielile cu privire la intervalul de timp necesar pentru tranziția la vehiculele electrice în Europa.
El a subliniat necesitatea reducerii costurilor pentru a atinge obiectivele în domeniul automobilelor electrice, în contextul cererii slabe și al incertitudinilor legate de reglementări.
Luca De Meo a subliniat că, deși există o încetinire a pieței, ar fi o eroare strategică să se renunțe la obiectivul de a elimina vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină până în 2035.
Cu toate acestea, directorul Renault a cerut mai multă flexibilitate în ceea ce privește calendarul acestei tranziții. De Meo a menționat că „avem nevoie de puțin mai multă flexibilitate cu privire la calendar”.