Porsche Romania, peste 250.000 de maşini vândute pe piaţa locală

Porsche România, importatorul mărcilor Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi Weltauto - autovehicule de ocazie, a anunţat depăşirea cifrei de 250.000 de autovehicule vândute în cei 10 ani de activitate. Numai în ultimul an, Porsche Romania a livrat 53.955 de automobile. Comparativ cu primul an de activitate, 1998, creşterea procentuală a livrărilor se ridică la 2.701%. În 2008, cei aproape 54.000 de clienţi ai

Porsche România, importatorul mărcilor Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi Weltauto – autovehicule de ocazie, a anunţat depăşirea cifrei de 250.000 de autovehicule vândute în cei 10 ani de activitate.

Numai în ultimul an, Porsche Romania a livrat 53.955 de automobile. Comparativ cu primul an de activitate, 1998, creşterea procentuală a livrărilor se ridică la 2.701%.

În 2008, cei aproape 54.000 de clienţi ai importatorului numărul unu de pe piaţa auto românească au optat în special pentru modelele Škoda Octavia (9.332), Volkswagen Golf (4.508), SEAT Ibiza (1.477), Audi A4 (1253) şi Porsche Cayenne (81).

Cu alte cuvinte, în anul 2008 Porsche Romania a vândut aproximativ 150 de autovehicule în fiecare zi, având 1.551 de intervenţii în service în întreaga reţea, care însumează 96 de parteneri autorizaţi.

Pe primul loc al livrărilor de autoturisme de import din 2008 se situează marca Škoda cu 23.189 de unităţi livrate. În 2008 divizia de autoturisme cumulată cu cea de autovehicule comerciale a mărcii Volkswagen a livrat în România 23.887 de vehicule (Volkswagen autoturisme – 20.070 de autoturisme şi 3.817- autovehicule comerciale livrate către clienţi).

Urmeaza SEAT cu 3.903 livrări, apoi Audi, care a înregistrat un total de 2.856 unităţi livrate, şi marca sportivă Porsche, care a livrat către clienţii români 118 automobile, în timp ce Bentley, marca de lux a grupului, a fost lansată în luna octombrie a anului precedent.

Marca Audi a avut în 2008 o evoluţie spectaculoasă pe piaţa din România, reuşind să ofere publicului o gamă variată de modele, printre care noile Audi A4 Limuzina, Audi A3 Cabriolet, Audi A4 Avant, versiunile noi ale  modelelor A3, S3 şi A6 dar şi mult aşteptatul SUV – Audi Q5, lansat în toamna lui 2008. 88 de modele marca Audi sunt dotate cu motorizări ce îndeplinesc normele de poluare Euro 5. Modelele Audi care s-au bucurat de cel mai mare succes printre cumpărătorii români au fost Audi A4, Q7 şi A3.

Marca sportivă Porsche a livrat anul trecut 81 de unităţi din modelul Cayenne, care s-a situat pe cea mai înaltă poziţie în topul celor mai bine vândute SUV-uri pe benzină din România. Anul trecut, în luna septembrie a fost lansat modelul Porsche 911 Carrera 2 şi 2S în varianta Cabriolet şi Coupé, precum şi Porsche 911 Carrera 4 şi 4S în varianta Cabriolet şi Coupé. În 2008 s-au livrat în total 31 de unităţi Porsche 911 Carrera, cu 24% mai mult faţă de anul 2007.

Marca SEAT a lansat în luna iunie a anului 2008 modelul SEAT Ibiza, ajuns la cea de-a patra generaţie, urmat fiind de SEAT Ibiza SC, varianta în trei uşi. Noul SEAT Ibiza a obţinut punctaj maxim la testele EuroNCAP, reuşind să câştige şi  premiul “Volanul de aur” la clasa mică.

Cel mai bine vândut model SEAT a fost SEAT Ibiza,  cu 1.477 de livrări, precum şi León, care s-a livrat către 1.223 de clienţi la nivel naţional.

Liderul de import a livrat în anul care tocmai s-a încheiat un total de 23.189 de autovehicule, dintre care 129 de unităţi din autoutilitara uşoară, Škoda Praktik. Modelele care s-au bucurat de cel mai mare succes au fost Octavia, livrată în 2008 către 9.332 de clienţi, Octavia Tour, care a figurat cu 6.318 de unităţi, precum şi noua Fabia, cu 5.257 de maşini.

În ceea ce priveşte marca Volkswagen, în 2008, cele mai căutate modele au fost: Golf, Passat, Passat CC, New Beetle.

Volkswagen Autovehicule Comerciale a semnalat o creştere de 2,9 procente cu cele 3.817 de unităţi livrate în 2008, faţă de cele 3.709 unităţi livrate cu un an în urmă.

Weltauto şi-a început activitatea pe piaţa auto din România la sfârşitul anului 2004, ajungând în momentul de faţă la un număr de 24 de parteneri autorizaţi în tot atâtea locaţii din ţară.

În ceea ce priveşte perspectiva dezvoltării pe termen mediu şi lung, Porsche România prezintă planurile pentru cea mai nouă investiţie, Centrul Pipera II, ce va avea o suprafaţă totală construită de 11.584 mp şi va deservi exclusiv mărcile Porsche, Bentley, Lamborghini, Audi şi Weltauto.