Consiliul Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (CNIMMPR) a realizat un studiu pentru a vedea care este portretul-robot al investitorului român.
Ca urmare a chestionarelor completate de şefii companiilor sondate, şi în urma centralizării datelor, s-a obţinut acest portret-robot, cumulat din trăsăturile care au obţinut cel mai mare procent.
Astfel, investitorul român are următoarele caracteristici:
– 36-45 de ani (30,57%)
– bărbat (67,45%)
– studii superioare (71,35%)
– pregătire tehnică (43,13%)
– disponibilitate scăzută pentru pregătire (83,50%)
– căsătorit (76,83%)
– fără copii (35,43%)
În materie de înclinaţii, studiul susţine că majoritatea au priorităţi în domeniul comercial, de producţie şi tehnic. De asemenea, majoritatea investiţiilor realizate se axează pe domeniul informatic şi pe partea tehnică. În ambele direcţii, este vorba despre îmbunătăţirea modului de lucru.