Peste 7 milioane de tone de tone de cereale ucrainene au trecut prin Portul Constanţa în prima jumătate a acestui an, comparativ cu 8,7 milioane de tone pe tot parcursul anului trecut.
Portul Constanța este pregătit pentru cantități mai mari
„Suntem pregătiţi pentru cantităţi mai mari de cereale ucrainene”, a declarat Dan Dolghin, director de operaţiuni la Comvex, conform AFP.
Aceasta este una dintre companiile din Portul Constanţa care preiau cerealele care ajung aici prin intermediul trenurilor, barjelor şi camioanelor şi le încarcă pe nave.
De asemenea, Dan Dolghin a menţionat investiţiile de trei milioane de euro pe care compania sa le-a făcut în ultima perioadă pentru a-şi creşte capacitatea de descărcare a barjelor.
„Putem descărca nave la o viteză de 3.000 de tone pe oră, echivalentul a două trenuri”, a mai spus Dan Dolghin.
Comvex intenţionează să îşi crească capacităţile de depozitare cu 50.000 de tone
Comvex intenţionează să îşi crească capacităţile de depozitare cu 50.000 de tone, în următoarele luni, până la 250.000 de tone. Compania are deja în silozurile sale aproximativ 3.600 de tone de porumb ucrainean în silozurile sale.
În acest context, directorul de operaţiuni a spus că în curând ar urma să ajungă şi grâu din Ucraina.
Amintim că cea mai mare parte a cerealelor intermediate de Comvex ajung în Constanţa prin intermediul trenurilor şi barjelor din porturile ucrainene Reni şi Izmail.
Aceste porturi au devenit ţinta atacurilor ruseşti
Totuși, aceste porturi au devenit în ultima vreme ţinta atacurilor ruseşti. Pe de altă parte, transportul pe cale feroviară este aşteptat să crească, potrivit informațiilor transmise de Dolghin.
În momentul de față, sunt construite facilităţi astfel încât trenurile care utilizează ecartamentul ucrainean mai mare să poată să îşi transfere încărcătura pe sistemul feroviar românesc.
„Lucrările ar urma să fie finalizate în câteva săptămâni”, a spus Dolghin. Potrivit acestuia, Portul Constanţa are mai multe linii de tren decât anul trecut.
În schimb, Dan Dolghin a recunoscut că punctele de intrare în port, în special cele destinate camioanelor, suferă în continuare de blocaje.
Amintim că Moscova s-a retras luna trecută din acordul internaţional care permitea Kievului să exporte aproximativ 36 de milioane de tone de cereale via porturile sale de la Marea Neagră.