Portul Rotterdam nu doreşte să facă concurenţă firmelor din Portul Constanţa, ci vrea să dezvolte comerţul în beneficiul tuturor părţilor implicate, a declarat miercuri directorul general al Portului Internaţional Rotterdam, Roger Clasquin, care a adăugat că traficul fluvial pe Dunăre nu va face niciodată faţă marilor fluxuri de mărfuri.
"Noi vrem să facem afaceri profitabile oriunde pe glob. Ne-am implicat investiţional şi în Portul Oman pentru am identificat oportunităţi să investiţionale profitabile şi o s-o facem ori de câte ori o să găsim astfel de ocazii şi soluţii. Ştiu că iniţiativa noastră la Constanţa a avut o presă nefavorabilă însă vrem să se ştie că nu dorim să lezăm interesele de afaceri şi comerciale ale investitorilor de aici şi ale operatorilor portuari de tradiţie. Am explicat acest lucru şi reprezentanţilor companiilor Minmetal şi Comvex şi sper că au înţeles. Noi nu venim să facem concurenţă firmelor de aici. Pur şi simplu putem să dezvoltăm comerţul în Portul Constanţa în beneficiul tuturor. Nu suntem concurenţi, ne despart peste 4.000 de kilometri de continent şi ape. Ideea că mărfurile vin la Constanţa şi nu vor mai pleca pe Dunăre la Rotterdam din cauza unei concurenţe ascunse este o utopie. Marile fluxuri de mărfuri din Orient către Occident nu vor trece niciodată pe Dunăre până în Olanda sau Germania pentru că navigaţia de fluviu nu are această capacitate. Pe Dunăre se poate face turism nautic, se pot transporta şi mărfuri în partide mici, atunci când natura permite acest lucru, dar cam atât. Portul Constanţa poate fi partenerul nostru egal, implicat activ în derularea comerţului mondial şi al transportului de mărfuri la nivel global", a spus directorul general al Portului Internaţional Rotterdam.
Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" (CNAPM) a organizat miercuri o conferinţă de presă la sediul din Constanţa cu reprezentanţii Portului Internaţional Rotterdam, pentru prezentarea etapelor de implementare a Memorandumului de colaborare. În acest context, directorul general al CNAPM Constanţa, prof. dr. ing. Lucian Băluţ, a subliniat că discuţiile cu partenerii olandezi au fost foarte obiective, fiind un schimb bilateral de experienţă.
"Eu văd întâlnirea reprezentanţii Portului Internaţional Rotterdam ca o continuare a vizitei delegaţiei condusă de primarul oraşului Rotterdam, Ahmed Aboutaleb, ca un prim pas important în colaborarea pe care ne-o dorim împreună cât mai puternică", a declarat Băluţ.
Directorul general al CNAPM a adăugat că discuţiile s-au axat pe temele memorandumului de înţelegere încheiat între Portul Constanţa şi Portul Rotterdam, pe identificarea căilor de dezvoltare comună în domeniul transportului naval, al proiectelor de investiţii în infrastructura portuară şi pe schimbul de experienţă la nivel managerial.
"Primul pas în această colaborare constă în participarea directorului comercial al CNAPM Constanţa, George Vişan, în Olanda la o conferinţă ce va reuni toate porturile cu care Portul Rotterdam are încheiate protocoale de colaborare. În acest cadru, Portul Constanţa îşi va putea prezenta ofertele potenţialilor investitori olandezi şi străini", a mai spus Lucian Băluţ.
La rândul său, directorul general al Portului Internaţional Rotterdam, Roger Clasquin, a declarat că organizaţia pe care o reprezintă colaborează de peste trei ani cu Portul Constanţa.
"Noi vedem cele două porturi ca porturi complementare, nu concurente. Portul Rotterdam dezvoltă o reţea globală de colaborare la nivel mondial cu porturi din Brazilia, Asia şi Europa de Est, iar Constanţa are un rol important în acest proiect internaţional. Considerăm că relaţia de colaborare dintre Portul Constanţa şi Portul Rotterdam poate determina beneficii pentru ambele părţi, ţinând cont de potenţialul mare de creştere al Portului Constanţa şi expertiza noastră. Noi suntem dispuşi ca în cadrul memorandumului de colaborare pe care l-am semnat cu omologii din Constanţa să punem la dispoziţie experienţa managerială şi organizaţională, să oferim clienţilor noştri din Portul Rotterdam oportunităţi de afaceri la Constanţa şi să identificăm în comun posibilităţi şi proiecte investiţionale pentru dezvoltarea Portului Constanţa, a infrastructurii şi implicit a traficului de mărfuri", a precizat Clasquin.
Sursa: Agerpres