Europenii care deţin tablete cumpără şi cheltuie mai mult decât cei care accesează Internetul de pe alte dispozitive de navigare online, arată studiul Mediascope, realizat de IAB Europe.
Potrivit documentului, care a analizat o perioadă de şase luni, utilizatorii europeni de tablete au realizat, în medie, 22,8 achiziţii, în timp ce europenii care folosesc Internetul de pe alte dispozitive au realizat 15,1 achiziţii. Utilizatorii tabletelor au cheltuit 718 euro, într-o perioadă de şase luni, comparativ cu 544 euro, cheltuiţi de europenii care folosesc alte dispozitive pentru conectarea la Internet.
Studiul arată că 50 de milioane de europeni utilizează o tabletă pentru a accesa Internetul şi aceştia petrec, în medie, 9,3 ore săptămânal în mediul online de pe tablete. Cei mai mulţi dintre aceştia preferă să fie conectaţi la Internet în intervalul orar 17.30 – 21.00.
"Consumul de media tradiţionale se mută pe tabletă, astfel că 91% dintre europenii care deţin o tabletă accesează site-uri de ştiri, 68% se uită la televizor online şi 48% ascultă radio. Europenii conectaţi la Internet de pe alte dispozitive petrec aproximativ 14,8 ore în mediul online şi 16,8 ore uitându-se la TV. În comparaţie cu aceştia, utilizatorii europeni de tablete preferă să navigheze pe Internet în jur de 18,8 de ore săptămânal faţă de privitul la televizor, căruia europenii deţinători de tablete îi dedică doar 13,4 de ore pe săptămână. Tendinţa utilizatorilor de tablete este multi-tasking-ul. 40% dintre utilizatorii europeni accesează simultan Internetul de pe tabletă şi se uită la televizor, iar 34% stau online pe tabletă şi ascultă radio în acelaşi timp. O treime din timpul pe care îl petrec privind la televizor, europenii sunt conectaţi simultan şi la Internet pe tabletă. O altă tendinţă a activităţilor unui utilizator european de tabletă este interacţiunea cu brandurile preferate. Europenii sunt interesaţi să se conecteze la produsele şi companiile favorite de pe tabletă: 49% preferă reţelele sociale în acest sens, 43% scanează coduri QR şi 50% se joacă pe aplicaţiile dezvoltate de brandurile preferate", arată studiul citat.
Mediascope Europe este cea mai importantă sursă de date despre consumul de media şi obiceiurile de cumpărare online. Studiul Mediascope a fost realizat în februarie 2012 pe un eşantion de 51.700 de persoane. Acest studiu este considerat standardul european în materie de cercetare cross-media în rândul consumatorilor. Realizat încă din 2003, Mediascope a avut o contribuţie majoră la definirea şi înţelegerea schimbărilor în tiparele de consum media, în evoluţia consumului de media şi a tendinţelor în comerţ electronic.
Sursa: Agerpres