Deși există sute de coliziuni anchetate în prezent de autoritățile americane și care implică funcția de asistență la condus, proprietarii mașinilor Tesla sunt tot mai nemulțumiți de noua actualizare, despre care spun că a făcut funcția Autopilot inutilă.
Printr-o actualizare a software-ului over-the air, făcută în decembrie, Tesla a introdus noi comenzi și noi alerte, care sunt mult mai evidente pentru șoferi când este activat soft-ul Autopilot.
Experiența șofatului a devenit mai periculoasă
Drept urmare, relatează Wall Street Journal, șoferii se plâng acum că sistemul de conducere autonomă a devenit enervant. Unii ajung chiar să spună că acest tip de control fac experiența șofatului mai periculoasă.
„Pentru a urmări nebunia asta, este nevoie să-ți iei ochii de la drum pentru a te uita la ecran”, spune unul dintre proprietarii Tesla. „Asta poate fi o ciudățenie”, a declarat el pentru WSJ.
Tesla a fost atacată pe tema software-ului său Autopilot, criticii subliniind că marketingul înșelător al companiei ar putea oferi șoferilor un sentiment fals că sistemul poate conduce vehiculul în mod autonom.
„Au proiectat un sistem foarte convenabil care, din perspectiva șoferului este fantastic”, a declarat Steven Cliff, fost administrator la National Highway Traffic Safety Administration „Dar, din perspectiva siguranței, este groaznic”, spune el.
De-a lungul anilor, autoritățile de reglementare au crescut presiunile, cerând ca funcția de asistență pentru șofer a companiei să nu poată fi ocolită de cei aflați la volan.
În timp ce șoferii spun acum că mașinile Tesla îi scot din minți, unii experți spun că producătorul de vehicule electrice nu a mers suficient de departe cu cea mai recentă actualizare, scrie Futurism.com.
Actualizarea din decembrie nu a abordat preocupările majore de siguranță
Consumer Reports, care a descoperit în 2021 că era uluitor de ușor să conduci o Tesla fără să fie cineva pe scaunul șoferului, susține că actualizarea din decembrie nu a abordat preocupările majore de siguranță.
„Nu credem că actualizarea respectivă, așa cum a făcut-o Tesla pentru a rezolva aceste preocupări, a rezolvat problemele despre care am informat în trecut”, a declarat șeful centrului de testare auto al Consumer Reports, Kelly Funkhouser.
Judecând după reacțiile șoferilor Tesla, actualizarea este extrem de nepopulară.
„Este cea mai proastă experiență de condus pe care am avut-o vreodată”, s-a plâns un șofer, referindu-se la funcția Autopilot, care permite vehiculului să urmărească singur drumul.
E timpul să-mi vând Tesla! Este enervant!
Oamenii au descoperit și că Autopilot va fi dezactivat timp de o săptămână dacă un șofer ignoră alertele sau depășește limita maximă de viteză cu funcția activată, de cinci ori.
„Nici măcar nu pot să mă uit pe hartă, fără bipurile enervante”, a adăugat șoferul. „E timpul să vând Tesla”.
„Ar trebui să fie mai ușor să conduc decât să-mi irosesc toată energia încercând să nu fiu amenințat de mașina mea”, a scris un alt șofer furios, referindu-se la noua versiune a Autosteer.
NHTSA a deschis în 2021 o anchetă în privința sistemului Autopilot al Tesla după ce a identificat peste o duzină de accidente în care vehiculele mărcii au lovit vehicule staționate.