Inainte de lansarea ultimelor statii de retransmisie, cea mai mare retea de radio privata avea o acoperire de aproape 30% din audienta nationala. Europa FM a dublat aceasta cifra cand a pus in functiune primele 20 de statii in mai 2000, reusind sa acopere aproape 70% din populatie. Lansarea postului Europa FM a fost posibila prin investitia de 7 milioane USD realizata de actionarul francez EDI.
Adaugand cele 16 de transmitatoare, a ajuns sa se faca auzita de circa 80% din populatia tarii. Europa FM isi lanseaza semnalul prin intermediul retelei nationale de radio-relee din Bucuresti, via satelit. Pe langa muzica si programe informationale, grila de programe cuprinde multe emisiuni de stiri.
Cele 300 de minute de emisie zilnica sunt divizate in 40 de programe informationale, trei editii de radiojurnale si trei comentarii.
Grupul tinta al postului este constituit din populatia cu varsta de peste 30 ani, din orasele mari, cu un nivel de educatie ridicat.
Reusita lansarii acestui post de radio a fost posibila prin investitia de sapte milioane de dolari, efectuata de actionarul francez Europe Developpement International – EDI. EDI este centrul pentru activitatea internationala al „Europe Radios”, o divizie a Europe 1 Communication, societate detinuta de Group Lagardere. In Franta, cu trei statii de radio (Europe 1, Europe 2 si RFM), cu 15 companii de distributie, detinand drepturi pentru televiziune si cinema, Europe 1 Communication este unul dintre principalii actori de pe piata media.
EDI este lider european pe piata radiourilor FM, fiind prezent in 17 tari ale Europei, Africii si Asiei, cu 20 de programe radio.
Primul post de radio creat de RFI in afara Frantei
Aventura radiofonica a radio Delta a inceput in anul 1990. In acel an, RFI a dorit sa infiinteze un post de radio bilingv si bicultural, in parteneriat cu Institutul Politehnic Bucuresti. La aceea data, era primul post de radio creat de RFI in afara Frantei. Decizia investitiei a avut la baza importanta acordata Romaniei, in special, si Europei de Est, in general, tinand cont si de dorinta integrarii tarii noastre in Uniunea Europeana. Foarte mult a contat si importanta francofoniei in Romania si dorinta de a crea un radio bicultural cu vocatie europeana, care sa constituie o alternativa la radiourile de tip anglo-saxon.
In decembrie 1992, Consiliul National al Audiovizualului a atribuit Universitatii Politehnica Bucuresti o licenta de emisie pe frecventa de 93,5 Mhz pentru Radio Scoala Delta. Operatiunea „Radio Delta” viza stabilirea unei colaborari franco-romane in domeniul radioului, pe trei directii: productia de emisiuni in limba romana la Bucuresti, difuzarea de emisiuni in limba romana si franceza transmise de la Paris prin satelit, formarea unor specialisti in domeniul radioului.
In perioada 1992 – 1998, in paralel cu activitatea desfasurata de Radio Delta, RFI a continuat parteneriatul cu Institutul Politehnic, la care s-a adaugat si colaborarea cu Facultatea de Jurnalism, oferind studentilor posibilitatea sa efectueze stagii de pregatire in redactia de stiri Radio Delta.
In 1998, RFI a creat societatea Radio Delta RFI, care devine filiala Radio France Internationale si obtine licenta de emisie pe frecventa de 93,5 Mhz.
La inceputul anului 2000 s-a amenajat un sediu modern in cadrul complexului Romexpo, a fost lansata o noua grila de programe, improspatata echipa de jurnalisti si animatori si, nu in ultimul rand, au fost achizitionate echipamente radio de ultima ora.
Investitia initiala a fost de 150.000 USD, iar capitalul investit pana in prezent se ridica la 344.000 USD. Cifra de afaceri pe anul 2000 a atins la 70.000 USD.