Poşta Română a anunţat joi, printr-un comunicat, că a solicitat instanţei insolvenţa PRBA, brokerul de asigurări al operatorului naţional de servicii poştale.
Reprezentanţii companiei au luat această decizie în urma analizării opţiunilor legale de recuperare a datoriilor pe care PRBA le înregistra faţă de companie.
Începând cu luna mai 2015, Poşta Română a oferit posibilitatea încheierii poliţelor de asigurări în oficii poştale din mai multe oraşe ale ţării, ţintind spre un număr de 300 de puncte de lucru. Activitatea PRBA se baza pe aportul factorilor poştali autorizaţi ca agenţi de brokeraj şi a numărului de puncte fixe din reţeaua naţională de oficii poştale. Cu toate acestea, operatorul de asigurări a înregistrat datorii către Poşta Română, încercările de redresare nereuşind să încadreze PRBA pe un trend pozitiv al evoluţiei financiare. Astfel, în calitate de creditor, Poşta Română a formulat o cerere în instanţă prin care a solicitat insolvenţa firmei de brokeraj în asigurări.
„Chiar dacă proiectul dezvoltării borkerului de asigurări nu a atins, din punct de vedere economic, ţintele pe care ni le-am fi dorit, Poşta Română va căuta, în viitorul apropiat, identificarea de soluţii potrivite, astfel încât să ne facem simţită prezenţa pe piaţa intermedierilor de asigurări. Avem putere de vânzare instruită sub forma factorului uman, practic cel mai important element în dezvoltarea pe acest segment de piaţă”, a declarat Mircea Tudosie, directorul general al Poştei Române.
Administratorul judiciar provizoriu urmează să elaboreze un raport ce va cuprinde propuneri de reorganizare/lichidare a PRBA, în condiţiile legii nr.85/2014.