Potrivit documentului citat, procesul de readucere a companiei pe profit s-a datorat implementării unei serii de măsuri luate de managementul companiei privind eficientizarea şi dezvoltarea activităţii, cât şi optimizarea cheltuielilor, prin restabilirea echilibrului între volumul de prestaţii poştale şi a numărului de angajaţi, atât la nivel operațional cât și la nivel administrative. Aşadar, personalul de conducere a fost redus de la 388 angajaţi în martie 2012, la 173 de persoane în martie 2014, iar personalul funcţional a ajuns la 1.771 de persoane în martie 2014, faţă de 2.128 de angajaţi în 2013.
“În luna mai 2012, la preluarea managementului de către noua echipă de conducere, Poșta Română se afla în prag de insolvență, cu pierderi de peste 480 milioane lei, acumulate în perioada anilor 2009 – 2011.Veniturile Poștei Române în luna precedentă schimbării de management (aprilie 2012) au fost de 99,3 milioane lei, în timp ce cheltuielile se situau la un nivel de 109,2 milioane lei, determinând pierderi de 9,9 milioane lei. Doi ani mai târziu, veniturile Poștei Române, în luna martie 2014, au fost de 97,5 milioane lei, în timp ce cheltuielile se situau la un nivel de 89,5 milioane lei, rezultând astfel un profit de 8,0 milioane lei.
Pentru perioada octombrie 2013 – martie 2014, profitul operațional înregistrat este de 37,3 milioane lei.
“Raportat la totalul costurilor anuale ale companiei, poderea cheltuielilor salariale a rămas constantă la un nivel de 70%. Creşterea veniturilor lucrătorilor poştali este asigurată printr-un mecanism triplu: spor de vechime (între 5 – 25%) plus spor de fidelitate (între 3 – 18%) plus automatul de clasă (creșterea periodică, cu 3-7% la fiecare 3 ani, a salariului de bază în urma unui examen)”, se mai arată în comunicatul remis de companie.
Strategia investițională a companiei pentru anul 2014 presupune modernizarea și extinderea sistemului informatizat; îmbunătățirea condiţiilor de muncă oferite personalului; modernizarea și amenajarea oficiilor poștale existente și aducerea lor la un standard de dotare și functţonare cat mai ridicat; eficientizarea și securizarea activității de transport.