Poşta Română a obţinut un profit brut de 3,8 milioane de euro în 2016

Poşta Română menţine trendul pozitiv şi obţine profit şi în anul 2016. Rezultatul final al exerciţiului financiar aferent anului trecut, indică un profit brut de 17,2 milioane lei (3,8 milioane euro) înregistrat de companie.

Poşta Română a finalizat verificarea situaţiilor financiare pentru anul 2016, rezultatul economic fiind unul pozitiv. Compania a înregistrat venituri totale în valoare de 1.135 milioane lei, având cheltuieli în sumă de 1.117 milioane lei si continuă acţiunile sale de consolidare economico-financiară în deplină convergenţă cu politicile şi strategiile de dezvoltare ale acţionarilor, rămânând consecventă obiectivului său de creştere şi diversificare a serviciilor. 

„Să nu uităm că Poşta Română este încă tributară datoriilor din trecut. Avem amenda de la Consiliul Concurenţei, care se referă la perioada de gestiune 2011-2012, dar şi debite şi accesorii ale unor controale ANAF din perioada 2003 – 2012. Compania a achitat, lunar, ratele căre ANAF, în deplină concordanţă cu graficul de eşalonare a acestor amenzi asigurând, în acelaşi timp, şi o creştere etapizată, prin prioritizarea investiţiilor în funcţie de necesitatea implementării proiectelor Poştei Române. Cu toate acestea, compania a întregistrat profit şi vreau sa le multumesc, pe această cale tuturor celor care fac parte din marea familie a Poştei Române, pentru  efortul şi dăruirea lor precum şi clienţilor nostri pentru încrederea acordată”, a declarat Directorul General al Poştei Române, Andrei Stănescu. 

Conform opiniei auditorilor externi şi a celor mai importante instituţii financiar-bancare, de al cărui sprijin real beneficiază Poşta Română, situaţiile financiare oferă o imagine clară şi pozitivă, în anul 2016, dar menţionează şi faptul că sunt necesare şi acţiuni complementare – suport ale acţionarilor în a asigura finanţarea companiei. În acest sens, se preconizează finalizarea, până în septembrie 2017, a procesului de capitalizare a Poştei Române de către  cei doi acţionari, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Fondul Proprietatea, asigurându-se astfel premisele necesare unei noi etape de dezvoltare şi modernizare a companiei.