Consiliul Concurenţei a aplicat o amendă de 7% din cifra de afaceri pe anul trecut Poştei Române, au declarat surse din cadrul instituţiei.
În 2009, cifra de afaceri a Poştei Române s-a ridicat la peste 1,43 de miliarde de lei, ceea ce înseamnă că amenda pe care compania o va avea de plătit va fi de aproape 24 de milioane de euro.
Chiar dacă cifra de afaceri a Poştei Române a avansat cu 2,5% în 2009 comparativ cu 2008, compania a înregistrat pierderi de 181,5 milioane lei, după ce în anul precedent avusese un profit net de 32.793 lei.
La începutul acestei luni, Consiliul Concurenţei a anunţat că a finalizat investigaţia referitoare o posibilă încălcare a regulilor de concurenţă naţionale şi comunitare de către Compania Naţională Poşta Română (CNPR). La momentul respectiv, nu fusese luată o decizie privind sancţionarea acesteia. Surse apropiate procesului ne-au declarat că amenda a fost stabilită la 7% din cifra de afaceri pe 2009.
”Investigaţia a fost finalizată, au avut loc audierile părţilor implicate şi urmează ca Plenul/conducerea Consiliului Concurenţei să finalizeze deliberarea, adică să decidă dacă compania va fi sancţionată sau nu. În situaţia în care se decide aplicarea unei amenzi, aceasta poate ajunge pană la maxim 10% din cifra de afaceri”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Investigaţia Consiliului Concurenţei a urmărit două posibile încălcări ale legii privind abuzul de poziţie dominantă al CNPR, prin politica sa de acordare a reducerilor tarifare pentru furnizarea unor servicii poştale. Este vorba de acordarea unui tratament preferenţial companiei Infopress Group SA şi aplicarea unor reduceri tarifare într-un mod discriminatoriu anumitor beneficiari pentru prestarea de servicii poştale standard de corespondenţă comercială şi Infadres.
Intermediari sunt companiile care desfăşoară activităţi de producere a trimiterilor poştale (pliante etc), precum şi de preluare şi sortare a corespondenţei.
Serviciul poştal ”Infadres” se referă la expedierea de publicitate prin poştă adresată pe piaţa internă.