Poşta Română va demara un itinerar de promovare la nivel european, la finele lui august sau începutul lunii septembrie, pentru continuarea discuţiilor cu potenţialii investitori interesaţi de companie, a declarat, Alexandru Petrescu, directorul general al Poştei Române, într-un interviu acordat Agerpres
“Avem planificat şi un roadshow, un itinerar de promovare, la nivel european, şi ne uitam pe centrele financiare europene, poate la Londra, poate Frankfurt, în care să continuăm discuţii cu potenţialii investitori. Se va întâmpla, undeva, la sfârşitul lui august, începutul lui septembrie. Sigur că acoperim o arie cât mai largă de potenţiali investitori. Eu consider că Poşta Română este ca şi oportunitate de privatizare una dintre cele mai atractive oportunităţi financiare, la momentul de faţă, pe piaţa poştală şi de curierat la nivel european, pentru că are o serie de elemente de unicitate. Să nu uităm că Poşta Română este administratorul naţional al uneia dintre cele mai mari, a doua ţară ca mărime din centrul şi estul Europei”, a menţionat şeful Poştei Române.
În ceea ce priveşte conversia datoriilor istorice ale Poştei Române în acţiuni, Alexandru Petrescu a afirmat că Bruxelles-ul a aprobat acest demers pentru momentul în care se ajunge “pe o linie de ireversibilitate a procesului de privatizare”.
Datoriile istorice ale Companiei Naţionale “Poşta Română” (CNPR) către bugetul de stat, care vor putea fi convertite în acţiuni, sunt în valoare de 242,5 milioane lei.
Privatizarea Poştei Române se va realiza prin metoda majorării de capital social prin aport de capital privat, prin dobândirea de către un nou investitor a unui pachet de acţiuni reprezentând 51% din capitalul social al companiei, inclusiv cel rezultat ca urmare a conversiei în acţiuni a creanţelor statului faţă de companie, în măsura realizării acesteia, dacă este cazul, în cadrul unei operaţiuni de majorare de capital prin emisiune de noi acţiuni.
La finele lunii iunie, Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI) a prelungit cu 90 de zile, până la 30 septembrie 2014, termenul de depunere a ofertelor neangajante pentru privatizarea Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR), în urma unei solicitări venite din partea unei importante administraţii poştale europene, care a cumpărat caietul de sarcini..
Poşta Română este lider pe piaţa serviciilor poştale în România, cu o cifră de afaceri anuală de peste 1,2 miliarde lei, şi operează printr-o reţea de 5.693 de unităţi poştale cu acoperire naţională. Dintre acestea, 1.081 sunt unităţi informatizate.
Compania este unul dintre cei mai importanţi angajatori din economia românească, cu aproximativ 27.500 de salariaţi, oferind produse şi servicii poştale şi financiare tuturor clienţilor de pe teritoriul României. Anual, compania procesează un volum de sute de milioane de trimiteri poştale şi distribuie către 5 milioane de beneficiari drepturile băneşti aferente sistemului public de pensii, al asigurărilor sociale de stat, IOVR, agricultori şi pensii militare.
Statul Român, prin MSI, deţine 75% din acţiunile CNPR, iar restul de 25% sunt deţinute de Fondul Proprietatea.