Astfel, compania a scăzut numărul total de angajați cu 18%, de la 25.000, în 2021, la 20.500, în prezent. Conform reprezentanților Poștei Române, aceste reduceri de personal nu au afectat calitatea serviciilor oferite clienților.

Poșta Română, numai 300 de angajați la nivel central

Una dintre măsurile cheie în acest proces de restructurare a fost reducerea cu 75% a posturilor din administrația centrală. De la 1.200 de angajați în 2021, compania a ajuns la doar 300 de posturi la nivel central.

Poșta Română a precizat că această schimbare a avut un impact semnificativ asupra birocrației interne și că a dus la economii importante în bugetul companiei.

”După decenii de stagnare, Compania Naţională Poşta Română trece prin cel mai agresiv proces de modernizare, reducând masiv aparatul administrativ. Birocraţia, reducere colosală de 75% în Administraţia Centrală. Optimizare fără precedent. Poşta Română a implementat o restructurare profundă a aparatului administrativ, eliminând 75% din posturile de la nivel central – de la 1.200 la 300 de angajaţi. La nivel naţional, numărul total de angajaţi a fost redus cu 18%, de la 25.000 în iunie 2021 la 20.500 în prezent, fără a afecta calitatea serviciilor”, anunţă compania de stat.

Începând cu 2025, Poșta Română a continuat să implementeze strategii de optimizare, iar în acest an numărul angajaților din administrația centrală s-a diminuat cu 20%, prin eliminarea a 67 de posturi, ceea ce a generat economii de aproximativ 10 milioane de lei anual.

Până acum, optimizările implementate au condus la economii totale de 151,3 milioane de lei, dintre care 122,4 milioane de lei reprezintă economii nete, excluzând beneficiile obținute prin mobilitatea angajaților.

A crescut cererea din parte clienților

Un alt aspect pozitiv al acestei restructurări este creșterea cererii pentru serviciile Poștei Române. Segmentul de curierat a înregistrat o redresare semnificativă în 2024, cu o creștere de 11% a veniturilor față de perioada anterioară de declin.

Acesta este un rezultat al strategiei companiei de a recâștiga competitivitatea pe piața de curierat, una dintre prioritățile de modernizare.

Pilon esențial al infrastructurii logistice și poștale din România

Reprezentanții Poștei Române subliniază că, în ciuda reducerilor de personal, compania continuă să fie un pilon esențial al infrastructurii logistice și poștale din România.

Transformarea și modernizarea continuă a companiei sunt menite să răspundă mai bine cerințelor actuale ale pieței, iar Poșta Română își propune să devină o structură mai eficientă, cu decizii și responsabilități descentralizate, având ca obiectiv principal satisfacția clienților.