Pe toată perioada de boom economic s-a vorbit intens despre faptul că băncile se concentrează prea mult asupra Bucureştiului, ignorând oraşele din provincie. De altfel, acest fapt este evident nu doar din distribuţia creditului (Capitala adună aproape o treime din soldul total al împrumuturilor), ci şi din concentrarea personalului în condiţiile în care aproape tot ce înseamnă operaţiune centralizată se face în sediul din Bucureşti. Apariţia crizei şi nevoia de eficientizare ar putea schimba radical această situaţie.
„Cu siguranţă, vor fi mai multe bănci care vor alege să îşi mute o parte a activităţilor în afara Capitalei. România este o locaţie excelentă din acest punct de vedere, mai ales în ceea ce priveşte activităţile de call-center. În oraşele importante sunt mulţi tineri educaţi care cunosc limbi străine şi care pot comunica uşor cu clienţii“, spune Steven van Groningen, preşedintele Raiffeisen România. Banca pe care o conduce a făcut un pas important în acest sens, înfiinţând un centru operaţional la Braşov, în centrul României. Pe parcursul anului 2012 şi în 2013, au fost transferate de la Bucureşti o serie de activităţi operaţionale: procesarea tranzacţiilor, a popririlor, activităţile specifice de call center, analiza şi administrarea creditelor persoanelor fizice şi colectarea creditelor. În prezent, la Centrul Operaţional Braşov al Raiffeisen Bank lucrează aproape 600 de oameni în patru departamente. Investiţia totală se ridică la 500.000 de euro.
Aproape toţi angajaţii sunt din Braşov, doar 20 din cei 600 de oameni fiind transferaţi din Capitală. Potrivit oficialilor băncii, în urma relocării, au fost desfiinţate 800 de locuri de muncă din sediul central din Bucureşti. Celor mai mulţi dintre angajaţi li s-au făcut oferte personalizate pentru a se muta în noua locaţie.
„Peste 70% dintre angajaţi sunt femei, vârsta medie este de 25 de ani, iar o treime din personal este format din studenţi“, arată oficialii băncii. Economiile realizate  sunt semnificative, însă reprezentanţii băncii nu au dorit să dea detalii. Totuşi, este cunoscut faptul că salariul mediu în locaţia din Braşov este cu 25% mai mic decât cel plătit pentru angajaţii care făceau aceeaşi muncă în Bucureşti.
Vor fi mai multe bănci care  îşi vor muta activităţi în afara Capitalei. România este o locaţie excelentă, mai ales în ceea ce priveşte activităţile call-center.
Steven van Groningen, preşedinte, Raiffeisen Bank