Avertisment de la Banca Transilvania
Diverse bănci din România, precum Banca Transilvania, BCR sau BRD le-au transmis clienților săi un mesaj de avertizare. Având în vedere tentativele tot mai mari de fraudă online, băncile îi pun în gardă pe clienți pentru a nu rămâne cu conturile pe zero.
Specialiștii arată că atacurile online au crescut de cinci ori în România, doar în ultimii doi ani. Cele mai multe atacuri au avut ca scop obținerea de informații bancare și accesul la conturile românilor.
Situația este destul de gravă, având în vedere că cea mai mare bancă din România, după active, le-a transmis clienților săi un astfel de mesaj.
Mai precis Banca Transilvania le spune clienților din toată România că tentativele de fraudă au crescut simțitor. De cele mai multe ori, atacatorii se folosesc de conturi false pe rețelele de socializare, însă apelează și la:
- SMS-uri
- apeluri
- știri false
Cum acționează infractorii cibernetici?
Pentru a pune mâna pe bani, infractorii lansează campanii de phishing sau scam. ei vor să intre în posesia datelor personale ale clienților, precum:
- nume de utilizator sau id-ul de autentificare
- parola de la aplicațiile mobile de banking
Banca Transilvania mai spune că infractorii cibernetici apelează, destul de des, la aplicațiile care permit accesul la distanță. O aplicație ca aceasta este Any Desk.
Reprezentanții BT îndeamnă clienții să nu acceseze reclame sau link-uri din e-mail-uri considerate false.
”Dacă ai dat click, este bine să știi că următorul pas este, în multe situații, primirea unui apel prin care ți se va prezenta opțiunea de instalare a programului Any Desk pe telefonul mobil. Asta le oferă acces la toate datele din telefonul tău”, explică banca.
Imediat ce au acces la date, hackerii pot iniția plăți și transferuri de fonduri.
Banca mai spune că oamenii trebuie să fie atenți la apelurile suspecte sau provenite de la numere necunoscute.
Banca Transilvania avertizează cu privire la faptul că infractorii folosesc atât apelul tradițional, cât și apeluri spoofing. Acesta din urmă reprezintă apelarea de pe numere care nu le aparțin, precum apelurile de pe numerele de call center BT.
Oamenii care răspund sunt înștiințați cu privire la aprobarea unui credit și li se cer datele personale. De asemenea, li se cer datele cardului pentru eventualul virament.
Recomandări pentru clienți
Banca Transilvania nu este singura care le-a oferit sfaturi clienților. BCR și BRD sunt alte două bănci care au trimis avertismente clienților.
De asemenea, clienții acestor instituții au fost contactați prin e-mailuri care pretind a fi mesaje din partea băncii.
Infractorii au falsificat necesitatea unei „actualizări” sau „confirmări” a datelor asociate contului de internet banking sau cardului. Li s-a solicitat apoi persoanelor să acceseze un link din e-mail.
Băncile oferă și mai multe sfaturi și recomandări clienților lor.
Pentru a evita să deveniți victime ale infractorilor cibernetici, este necesar:
- să nu răspundeți la aceste mesaje
- să evitați să faceți clic pe linkurile furnizate
- să nu comunicați niciodată codul PIN sau alte date personale