‘Estimez că vom ajunge, la sfârşitul anului curent, la un număr de 42.000 de autovehicule, în uşoară creştere faţă de 2012’, a precizat preşedintele ASLO, Daniel Ivan.
Potrivit comunicatului citat, estimarea este însă una moderată, din cauza faptului că, în continuare pe piaţa auto există factori care pot avea un impact negativ asupra pieţei de leasing operaţional, printre aceştia numărându-se invazia de maşini second hand aduse din afara ţării, fără taxare, dar şi consumul populaţiei, care a rămas rezervat.
La sfârşitul trimestrului trei al acestui an, piaţa de leasing operaţional s-a menţinut la nivelul începutului de an, atingând 41.595 unităţi, ceea ce reprezintă o creştere de numai 1% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, precizează comunicatul ASLO.
În primele 9 luni ale anului, aproximativ 8.000 autovehicule noi au fost înmatriculate prin leasing operaţional, reprezentând 17% din totalul înmatriculărilor de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare.
‘După ce a cunoscut o dezvoltare constantă încă de la apariţie, acum mai bine de 8 ani, piaţa de leasing operaţional marchează în 2013 o stagnare. Aceasta se datorează în principal atât mediului economic dificil, care a determinat încă o scădere a pieţei auto, cât şi schimbărilor legislative, care au contribuit la această evoluţie slabă. Cu toate acestea, sunt optimist şi mă bucur să constat că, în ciuda turbulenţelor legislative, sociale, politice şi financiare, piaţa de leasing operaţional din România se îndreaptă în direcţia cea bună, fiind deja cristalizată o cultură orientată către acest gen de servicii’, a arătat preşedintele ASLO.
La nivelul asociaţiei, care reprezintă 90% din piaţă, domină în continuare serviciile complete de leasing operaţional (finanţare şi management de flote), cu o cotă de 70,97%, urmate de management de flote 21,40% şi leasing operaţional (exclusiv finanţare) 7,63%. Conform datelor centralizate de ASLO, în topul primelor 5 companii membre intră LeasePlan România, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease România şi RCI Finanţare.
SURSA: Agerpres