Kaspersky Lab va oferi cercetătorilor în securitate recompense în valoare de 50.000 de dolari în cadrul unei prime etape a programului \'Kaspersky Lab Bug Bounty\', dedicat descoperirilor de vulnerabilităţi software, a anunţat, vineri, compania în cadrul conferinţei Black Hat USA.
Programul a fost lansat în colaborare cu HackerOne, unul dintre cei mai importanţi furnizori de platforme pentru bug bounty (programe care îi recompensează pe cei ce găsesc vulnerabilităţi de software).
"Prin intermediul acestui program, Kaspersky Lab nu numai că îşi va dezvolta strategia de gestionare a vulnerabilităţilor de software inerente, dar îşi va continua şi colaborarea cu cercetătorii în securitate externi. Peisajul ameninţărilor cibernetice de astăzi devine din ce în ce mai complex şi obligă companiile de securitate să identifice şi să implementeze, în permanenţă, instrumente eficiente care să ofere cel mai ridicat nivel de protecţie. Programele de tip bug bounty reprezintă o măsură de securitate eficientă şi dovedită, care îi motivează pe specialiştii externi să găsească vulnerabilităţile software şi să le dezvăluie, în siguranţă, companiilor. Drept rezultat, aceste organizaţii pot să remedieze problemele raportate, fără a-şi pune în pericol clienţii", notează sursa citată.
Conforn Agerpres, prima fază a programului de bug bounty Kaspersky Lab a demarat pe 2 august 2016 şi va dura şase luni. Pe durata acestei etape, producătorul de soluţii antivirus va oferi cercetătorilor în securitate recompense în valoare de 50.000 de dolari.
Participanţii la "vânătoarea de vulnerabilităţi" vor examina cele mai importante soluţii pentru utilizatori individuali şi pentru companii, respectiv Kaspersky Internet Security şi Kaspersky Endpoint Security. Ulterior acestei faze, compania va evalua rezultatele pentru a determina ce alte produse şi recompense vor fi introduse în etapa secundă a programului de găsire a vulnerabilităţilor. Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, ce protejează, în prezent, peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii client.