Clienții și potențialii clienți ar trebui să aibă mai multă încredere în plățile electronice, a declarat vineri Gilberto Caldart, directorul MasterCard. Una dintre principalele temeri cu care se confruntă ei, printre care și cei români, este frauda bancară.
Astfel, Caldart a oferit mai multe motive pentru care clienții ar trebui să aleagă plata electronică în defavoarea celei cash și a spus că raportat la totalul tranzacțiilor globale, procentul tranzacțiilor frauduloase este extrem de mic, datorită tehnologiilor existente în prezent.
”Plățile electonice sunt mult mai sigure decât alte plăți, inclusiv cele cu bani gheață. În primul rând, pentru că nu ai sumele la tine. Pe de altă parte, e mai curat. Impactul e mai scăzut. E un control mai mare asupra finanțelor tale dacă folosești plata electronică. Ai dovada locului unde ai cheltuit banii, cum i-ai cheltuit, îi poți controla mai bine”, a argumentat președintele MasterCard, citat de stirileprotv.ro.
”Există fraude, dar procentul e foarte mic. Nu faci datele tale publice. Noi lucrăm pentru a face aceste tranzacții cât mai sigure, folosind uneori identificare biometrică, dacă folosești telefonul mobil sau fluxul de simboluri. Asta ar trebui să le dea mai multă încredere oamenilor în plățile electronice”, a adăugat el.
Președintele MasterCard a avertizat că deși plățile electronice sunt foarte sigure, clienții trebuie să își ia, totuși, măsuri de precauție: să transfere informațiile doar partenerilor de încredere și să stea departe de site-urile ”dubioase”: ”E vorba de o atenție minimă”, a precizat Gilberto Caldart.
”Plățile electronice sunt foarte sigure. Dacă folosești telefonul pentru a cumpăra, datele tale nu sunt introduse în aparatul magazinului, sau în telefon. Ele sunt introduse în tehnologia care se transformă în simboluri”, a explicat președintele MasterCard.
De asemenea, el a subliniat că MasterCard lucrează în continuare la mai multe măsuri pentru reducerea fraudelor și a altor riscuri apărute online.
”Lucrăm la un sistem de autentificare a clienților, un mandat al regulilor la care trebuie să se alinieze toată Europa. E nevoie de doi factori de autentificare. Nu-ți lași datele la îndemâna oricui”, a spus el.
Un lucru important de reținut este că MasterCard nu are acces la datele clienților. Acestea aparțin doar băncii cu care clientul a încheiat contractul.