După ce în ultima vreme clienții Raiffeisen Bank s-au trezit victime ale fraudelor bancare, instituția financiară a transmis o reacție. Problema este că unii clienți aflați în această situație au întâmpinat dificultăți atunci când au vrut să-și recupereze banii.

Reacția Raiffeisen Bank la cazurile semnalate

„În actualul context în care tranzacţionarea în mediul online (pe site-urile comercianţilor) înregistrează un trend ascendent, cresc şi riscurile că utilizatorii de card să fie victimele unor acţiuni prin care li se preiau datele de card în vederea utilizării lor în tranzacţii frauduloase.

Procentul de reclamaţii raportat la volumul de tranzacţii efectuate de către clienţii Raiffeisen Bank cu cardurile emise de către banca noastră se menţine constant în ultimii ani, sub 0.02%”, a precizat banca, la solicitarea Adevărul.

Raiffeisen Bank precizează că este foarte atentă la fiecare caz semnalat în parte și oferă clienților, în același timp, o serie de instrumente prin care aceștia pot sesiza și semnala rapid orice neregulă.

„Banca este foarte atentă la fiecare caz de fraudă, monitorizează în permanenţă portofoliul şi tipul de tranzacţii, numărul de carduri.

Banca oferă clienţilor prin intermediul serviciului Smart Mobile de la Raiffeisen Bank, posibilitatea de primi gratuit notificări de tip push, în timp real, despre tranzacţiile realizate pe cont, putând astfel să informeze banca în cel mai scurt timp privind tranzacţiile neautorizate pentru evitarea efectuării de noi tranzacţii frauduloase.

De asemenea, utilizatorii Smart Mobile au posibilitatea, că în cazul în care detectează tranzacţii neautorizate, să blocheze cardurile direct şi imediat, în aplicaţie”, a menţionat Raiffeisen Bank, potrivit sursei citate.

Ce face banca pentru clienții care cad victimă unor tranzacții frauduloase?

Potrivit băncii, reclamațiile primite sunt analizate și se oferă un răspuns în cel mai scurt timp. De asemenea, sumele fraudate sunt returnate clienților în situaţia în care acestea au fost deja decontate din contul clientului.

Un aspect important pe care Raiffeisen Bank îl transmite este că asupra sumelor aflate în hold nu poate interveni în reversare în conformitate cu legislaţia în vigoare. Cu toate acestea, contul clientului este monitorizat și dacă tranzacţiile efectuate fraudulos se decontează în cont, intervine prin returnarea lor.

„Facem precizarea că Raiffeisen Bank derulează frecvent campanii de educare şi informare a clienţilor asupra riscurilor în tranzacţionare prin mesaje de avertizare către clienţi pe site-ul băncii, unde există o secţiune specială destinată modalităţii de efectuare a cumpărăturilor online 3D Secure”, mai transmite banca.

Se mai precizează că, pe lângă prezentarea în detaliu a fiecărei metode de autorizare, exista şi sfaturi utile, inclusiv cum trebuie prevenite și recunoscute atacurile de phishing:

  • Postări pe canalele din social media a informaţiilor referitoare la modul de utilizare corecta a instrumentelor de plată în vederea prevenirii riscului de fraudă;
  • Mesaje în aplicaţia de mobile banking care să asigure atenţionarea clienţilor asupra riscului de fraudă;
  • Securitate online (raiffeisen.ro)”.