Mai mult, unele dintre reclamațiile depuse anul trecut încă nu au fost finalizate. Procentul reclamațiilor soluționate în favoarea consumatorilor ar putea fi undeva spre 70%, spune președintele Bogdan Cristian Nica.
Unul dintre cele mai des întâlnite motive pentru reclamații este calitatea serviciilor oferite.
Înainte de a reclama faptul că nu atingeți viteza de download sau de upload care v-a fost promisă, este bine să fiți atenți la modul de formulare a ofertei din contract sau la modul în care v-a fost comunicată oferta.
"Este un caz similar consumului din cartea tehnică de la mașină, pe niciodată nu-l atingi", spune președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Furnizorii de internet știu să se pună la adăpost când vine vorba de astfel de oferte, explică președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, care arată că un client are șanse de a câștiga o reclamație în funcție de cum a fost comunicată oferta.
Altfel spus, de cele mai multe ori vitezele de internet din oferte sunt însoțite de expresii cum ar fi "până la" sau "maximum", ceea ce înseamnă că respectivul furnizor de cablu și-a păstrat o portiță de ieșire, chiar dacă e la limita publicității înșelătoare.
Totuși, în majoritatea cazurilor, există o trimitere cu steluță în josul paginii unde ni se spune cum anume atingi acea viteză.
"Personal, nu cred că o cifră cât mai mare în kilo-octeți atrage clienții, ci mai degrabă stabilitatea și mai ales lățimea de bandă la anumite ore de vârf. În alte țări, reclama se face altfel, noi am rămas în cap cu ideea că cu cât o cifră e mai mare, cu atât consumatorul vine mai aproape", spune șeful ANPC, care arată că ar fi mai util să i se garanteze unui consumator o valoare minimă garantată și o stabilitate a semnalurilor.