Se pot scoate bani de pe cardul de energie
Ministerul Investițiilor și Fondurilor Europene (MIPE) a demarat elaborarea unei ordonanțe cu scopul de a clarifica și stabili reguli pentru utilizatorii cardurilor de energie. Această inițiativă face parte dintr-un efort mai amplu de consolidare a legislației fiscale, combatere a evaziunii fiscale și administrare eficientă a fondurilor europene.
Se urmărește reglementarea procedurii prin care persoanele din România care au beneficiat de carduri de energie și au cumpărat lemne de foc pot solicita returnarea în numerar a sumelor necheltuite.
Conform prevederilor articolului 7 alineatul (51) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 166/2022, cu modificările și completările ulterioare, se fac excepții de la dispozițiile alineatului (5). Astfel, beneficiarii menționați în articolul 3 alineatul (1) pot solicita returnarea în numerar, la oficiile poștale, a sumelor achitate pentru achiziționarea de lemne de foc, conform documentului.
Măsurile cuprinse în secțiunea a doua a proiectului de act normativ au ca obiectiv stabilirea unor reguli referitoare la posibilitatea ca persoanele beneficiare menționate în articolul 3 alineatul (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 166/2022, cu modificările și completările ulterioare, care până la data intrării în vigoare a acestei ordonanțe nu au cheltuit integral sumele de pe cardurile de energie valabile pentru achiziționarea de lemne de foc, să le poată primi în numerar începând cu data intrării în vigoare a acestei ordonanțe și până la data de 31 martie 2024, la oficiile poștale.
Cum se pot scoate bani de pe cardul de energie?
Acest lucru se va realiza în termenul de valabilitate al cardurilor emise, în concordanță cu extinderea termenului de valabilitate stabilită prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 101/2023 privind modificarea și completarea unor acte normative în domeniul fondurilor europene nerambursabile, care a fost aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 425/2023.
Pentru a primi suma în numerar, beneficiarii trebuie să prezinte următoarele documente:
- cardul de energie în vigoare la data la care se face plata prin serviciile de mandat poștal;
- actul de identitate al beneficiarului;
- documentul sau documentele justificative emise până la data de 15 martie 2024, cum ar fi avizul de însoțire a mărfii, factura sau bonurile fiscale, care demonstrează achiziționarea de lemne de foc pentru încălzire, utilizate la locul de consum. Aceste documente trebuie să conțină informații despre achiziționarea de lemne de foc și dovada plății acestora către furnizorul de lemne de foc;
- în cazul în care beneficiarul cardului de energie are alt domiciliu sau altă reședință decât cea înregistrată pe cardul de energie, trebuie prezentat și contractul de furnizare a lemnului de foc la domiciliu sau la reședință, împreună cu o declarație pe propria răspundere care atestă că sprijinul este utilizat pentru compensarea prețului la energie la adresa de domiciliu sau de reședință.
Cine beneficiază de cardurile de energie?
Iată lista completă a persoanelor care pot primi aceste carduri.
Pensionarii cu vârsta de peste peste 60 ani, inclusiv şi cu un venit mai mic sau egal cu 2.000 lei.
Pensionarii cu pensie de invaliditate cu un venit mai mic sau egal cu 2.000 lei.
Persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu (adulți sau copii) cu un venit mai mic sau egal cu 2.000 lei.
Familiile beneficiare de alocație pentru susținerea familiei, în conformitate cu Legea nr. 277/2010 (nu contează venitul lunar)
Familiile și persoanele singure beneficiare de ajutor social cu un venit mai mic sau egal cu 2.000 lei.