Calitatea muncii acestor oameni necunoscuți publicului larg dar care fac tuturor viața puțin mai sigură pe șoselele greu încercate ale țării este recunoscută prin certificările emise de instituțiile abilitate – Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Registrul Auto Român SA, Ministerul Sănătății – care verifică permanent respectarea tehnologiei de fabricație, starea echipamentelor și utilajelor, calitatea materiilor prime și materialelor utilizate și performanțele produselor fabricate. Spiritul inovator al echipei Vesta este confirmat prin brevetele înregistrate la Oficiul de Stat Pentru Invenții și Mărci.
Cu toate acestea, în ultimii ani această societate este supusă unor atacuri repetate și murdare, adevărate acțiuni în stil mafiot, declanșate de așa-ziși concurenți de pe această piață și care cred că numai în acest mod pot elimina concurența autohtonă, mai ales dacă aceasta nu achieseaza la practicile lor de execuție de lucrări de proastă calitate cu produse neconforme.
Aceste atacuri concertate sunt lansate pe toate căile posibile, prin articole comandate apărute în mass-media, prin sesizări și reclamații mincinoase depuse la diferite autorități ale statului asupra cărora exercită presiuni permanente și care din lipsa unei asumări a responsabilității cedează uneori .
Consecințele unor astfel de atacuri? Afectarea intereselor societății noastre dar și a comunității în general cu privire la un element esențial al vieții de zi cu zi, securitatea pe drumurile publice. Blocarea pieței de semnalizare rutieră și promovarea pe această piață a unor produse cu un nivel de calitate îndoielnic are ca rezultat punerea în pericol a siguranței participanților la traficul rutier.
La o simplă și logică analiză a situației de pe această piață pare foarte probabil ca beneficiarii finali ai unor astfel de acțiuni sunt două societăți care își doresc să acapareze piață prin orice mijloace. Una dintre ele este o firma de apartament (închiriat), din București, care are doar 8 angajați, care nu poate executa decât lucrări de mică dimensiune, mai ales în lipsa unei minime logistici și active necesare.
Singura modalitate a acestei firme de a accesa contracte este de a se asocia cu un operator puternic din piață, mizând pe buna-credință a acestuia, pe care apoi îl acționează în justiție pentru un închipuit profit nerealizat, deși se eschivează de la executarea lucrărilor și speculează clauze contractuale care îi pot fi favorabile și pe baza cărora obține despăgubiri.
Căpuşarea partenerilor și chiar a autorităților publice conduce la obținerea unor beneficii nemeritate rezultate din zecile de procese pentru pretenții legate de “profituri nerealizate”.
Un alt beneficiar al eliminării concurenței autohtone de pe piață ar fi o firmă cu capital integral străin, filială a unui grup european din domeniul semnalizării rutiere, care dorește câștigarea întregii piețe din România. Și acesta utilizează aceleași practici, făcând reclamații nefundamentate către autoritățile statului – parchete, DNA, Consiliul Concurenței, alte instituții de control, autorități publice (CNAIR, primarii) – cu privire la fapte care în realitate îi sunt imputabile (atacul e cea mai bună apărare, nu? mai ales când reclami lucruri pe care le cunoști în detaliu). Poate vedem luminița de la capătul tunelului totuși la finalizarea investigației declanșată de Consiliul Concurenței cu privire la această societate, care este în această postura pentru a două oară. Împreună cu ea este investigată și firma de apartament mai sus menționată, acestea constituind un adevărat cartel anticoncurențial de tip hard-core care are ca obiectiv curățarea pieței de concurenți nedoriți.
Deși la începutul unei noi investigații, gruparea continuă acțiuni concertate de eliminare de pe piață a celor care nu se raliaza grupului.
Astfel poate fi explicată acțiunea coroborată mediatică împotriva Vesta Investment SRL, prin publicarea unor articole de presă evident comandate, în care sunt aduse acuzații fără fundament nu numai acesteia, dar și instituțiilor statului cu care Vesta are în derulare contracte comerciale, fără ca publicațiile respective “obiective” să solicite în spiritul unei minime deontologii profesionale un punct de vedere și neacordând dreptul la replică. Este mai mult decât regretabil faptul că prin intermediul acestor publicații au fost lansate în mass-media acuzații care înainte de a fi publicate necesitau o minimă documentare.
Acesta pare a fi un trend general, de distrugere a oricărei inițiative private românești, cu predilecție a puținelor societăți rămase în domeniul industrial, ramură care creează valoare adăugată în România, pentru români și siguranță lor. Cei care pot împiedica această tendința sunt doar beneficiarii lucrărilor de semnalizare rutieră, adică noi toți împreună cu autoritățile care administrează drumul public, care trebuie să iasă din letargie și să analizeze efectul nefast al acestor acțiuni, fapt care va normaliza piața de semnalizare rutieră cu beneficii directe asupra participanților la trafic și asupra societății românești în general.