Cristian Popescu (34 de ani) și George Toader (34 de ani) sunt doi tineri antreprenori din Constanța care au pus bazele unei afaceri în turism. Nu, nu e vorba de o pensiune sau un hotel. Ci de un site extrem de complex care integrează oferte de cazare și experiențe în România și care se bate cu mamuți precum airbnb.com sau booking.com. Îndrăzneala de a crea un concept adaptat și personalizat pentru români și piața din România a venit de la televizor. „Acum aproximativ un an urmăream un interviu cu un antreprenor cunoscut din turismul românesc care a punctat câteva idei atât de pertinente încât am zis- Asta e! Trebuie să fac asta! Acesta spunea că nu există în România un site dedicat experiențelor la localnici, ca să numim mai plastic închirierile în regim hotelier, cum că românii plătesc comisioane unor multinaționale pentru expunere și închiriere, bani care nu sunt cheltuiți în România. Câteva ore mai târziu am cumpărat domeniul robnb.ro”, a povestit Cristian. Alte câteva luni mai târziu și după câteva mii de euro investiți, site-ul a devenit funcțional și au apărut și primii clienți. Cum au primit patronii de pensiuni și nu numai acest concept? Cu entuziasm și scepticism în același timp, spune Cristian. ”Mulți nu înțeleg că ce oferim noi este un serviciul mult mai complex decât ce oferă site-urile internaționale de profil. Proprietarii sunt avantajați atât financiar cât și ca expunere. În primul rând, noi oferim experiențe românești, descriere pentru fiecare destinație turistică, oferim posibilitatea ca oamenii să știe ce pot vizita, ce istorie are acea localitate în care s-au cazat. În plus, pentru proprietari, comisioanele sunt semnificativ mai mici iar timpul în care le sunt virați banii este mult mai scurt” , explică Cristian.
Antreprenorul subliniază că afacerea lui nu este o copie a site-ului airbnb.com. ”Cine face această confuzie greșește. Conceptul de “B&B” (bed&breakfast) nu l-au inventat ei, cei de la airbnb.com sau cei de la booking.com. Noi ne dorim să îl transformăm, să îl modelăm în așa fel încât să se integreze în piața din România. Să promovăm, dincolo de servicii de turism, țara și frumusețile ei. Turiștii străini să experimenteze România autentică cu și datorită localnicilor iar noi să descoperim frumusețile chiar și din orașul natal”, a explicat antreprenorul. ”E important să subliniem acest concept de experiențe pentru că are o secțiune separată și extrem de importantă în site. Pe robnb.ro, vindem experiențe la propriu. Ca să vă dau un exemplu, dacă un fotograf sau un bucătar sau un dresor de câini, sau chiar un proprietar de cai, de ce nu, vrea să ofere ceva inedit celor cu aceleași pasiuni și interesați de experiențe unice, pot face acest lucru pe site, și să facă și bani. Respectiv un fotograf poate oferi cursuri sau ședințe foto pasionaților de fotografie, într-un cadru mult mai personal și autentic decât dacă s-ar înscrie la cursuri de profil. De asemenea, un bucătar profesionist poate oferi o experiență unică devenind chef personal pentru o zi pentru cineva. Iar opțiunile sunt foarte diverse, e totul la latitudinea și imaginația celor care au experiențe de oferit. Poți alege suma pe care vrei să o ceri dar și numărul de persoane care pot participa”, explică Cristian. Iar aceste experiențe, pot aduce, în primul rând, venituri importante în cazuri caritabile. ”Este o forma inovativă de a strânge fonduri pentru o cauză nobilă, oferind celui care donează și o experiență unică”, mai spune antreprenorul.
În cele trei luni de funcționare, site-ul are deja 150 de utilizatori înscriși și câteva sute oferte în toată țara. Până în toamna anului 2018, antreprenorii își propun să ajungă la câteva zeci de mii de oferte și utilizatori.