„Acordul de preluare a activelor Enel din România de către PPC a primit feedback pozitiv atât din partea Fitch, cât şi din partea S&P. Achiziţia Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică, dar şi cu planul său de expansiune în Europa de Sud-Est, permiţând explorarea unor oportunităţi de creştere pe o piaţă mai puţin congestionată. Activităţile Enel din România reprezintă alegerea ideală, atât din punct de vedere geografic, cât şi din punct de vedere al afacerilor, întărind astfel prezenţa PPC în regiune. România este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC”, se arată în comunicat.
PPC va prelua activele Enel din România
Compania elenă a mai precizat că odată cu finalizarea achiziţiei, îşi va consolida poziţia în regiune şi va deveni cel mai mare jucător de pe piaţa de energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăşi capacitatea instalată de 11 GW şi va deservi 8,9 milioane de clienţi, pe mai multe pieţe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiţi şi peste 27 TWh generaţi, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro.
În urma achiziției, se preconizează că EBITDA va creşte cu 30%, de la circa 0,9 miliarde de euro, la circa 1,2 miliarde de euro (estimare făcută în baza rezultatelor estimate la final de 2022).
„Compania îşi va continua activitatea în condiţii normale, fără schimbări pentru clienţii sau angajaţii Enel. Clienţii vor fi deserviţi în continuare în condiţiile contractuale existente, conform legislaţiei în vigoare. Preluarea nu va afecta în niciun fel angajaţii Enel din România, care vor fi o parte importantă a planurilor de creştere viitoare”, se mai arată în comunicat.
Compania elenă vede multe oportunități în România
PPC și-a propus să continue și să dezvolte ceea ce a construit Enel în ultimii 18 ani în România, în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienţi şi servicii cu valoare adăugată.
„Vedem multe oportunităţi pe piaţa locală şi intenţionăm să investim în dezvoltarea operaţiunilor din România„, au declarat reprezentanții companiei.
Potrivit lui Georgios Stassis, preşedinte şi CEO PPC, în anul 2022, PPC a reuşit să facă faţă condiţiilor fără precedent de volatilitate şi incertitudine care au predominat pe pieţele unde este prezent, pe tot parcursul anului, implementând în acelaşi timp şi planul de afaceri.
„Aceste rezultate reiterează rezilienţa profitabilităţii noastre operaţionale în ultimii 3 ani, EBITDA recurent fiind în zona de 0,9 miliarde euro, în ciuda condiţiilor extraordinare precum Covid-19 şi criza energetică. Am făcut achiziţii selective în Grecia şi am semnat acordul privind achiziţionarea platformei integrate a Enel din România, pe care o considerăm o oportunitate unică şi alegerea ideală, atât din punct de vedere geografic, cât şi din punct de vedere al afacerilor, întărind prezenţa PPC în regiune. Ne axăm în continuare pe transformarea PPC şi pe implementarea Planului nostru de afaceri, onorându-ne angajamentul de a distribui dividende în 2024 pe baza profiturilor din 2023. În ceea ce priveşte acordul de achiziţie din România, ne concentrăm pe finalizarea tranzacţiei până în trimestrul al treilea al anului 2023, urmând apoi să prezentăm Planul Strategic Actualizat, în cadrul Capital Markets Day”, a spus Giorgios Stassis.
Prezent în cinci ţări din sud-estul Europei şi cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, PPC este o companie solidă, aflată în curs accelerat de creştere, care produce, distribuie şi furnizează energie electrică către consumatori. Grupul este prezent în Grecia (unde este lider de piaţă), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziţiei EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) şi România (achiziţia Enel România urmând să fie finalizată până în trimestrul III 2023). PPC a fost fondată în 1950 şi este listată la Bursa de Valori din Atena din 2001.