Caderea accentuata a industriei auto, care se afla pe marginea prapastiei fiind la un pas sa faca un salt mortal fara parasuta, va determina un efect in lant pe orizontala cu implicatii majore asupra economiei mondiale. Aproape ca nu trece o zi fara ca un nume important din domeniul auto sa nu anunte ca mai inchide o uzina, ca face reduceri de personal sau ca isi revizuieste in scadere cifra de afaceri si profitul, in cazurile mai fercite, sau ca estimeaza pierderi, in alte cazuri. Prima care a
Caderea accentuata a industriei auto, care se afla pe marginea prapastiei fiind la un pas sa faca un salt mortal fara parasuta, va determina un efect in lant pe orizontala cu implicatii majore asupra economiei mondiale.
Aproape ca nu trece o zi fara ca un nume important din domeniul auto sa nu anunte ca mai inchide o uzina, ca face reduceri de personal sau ca isi revizuieste in scadere cifra de afaceri si profitul, in cazurile mai fercite, sau ca estimeaza pierderi, in alte cazuri.
Prima care a dat semne ca ceva nu merge asa cum ar trebui a fost piata americana, cei trei mari producatori de peste ocean, respectiv Ford, General Motors si Chrysler aflandu-se in momentul de fata intr-o situatie de-a dreptul disperata in contextul in care s-a adus in discutie chiar varianta falimentului in cazul ultimilor doi.
A urmat Europa si in final Asia, mai exact Japonia acolo unde numarul unu mondial, respectiv Toyota, a decis, printre altele, concedierea a jumatate dintre angajatii sezonieri.
Din pacate, acest efect de domino a lovit si producatorul autohton, uzina de la Mioveni fiind inchisa in aceasta perioada din lipsa de comenzi.
Pentru a intelege mai bine efectele asupra economiei globale ale situatiei disperate de pe piata auto trebuie spus ca scaderea vanzarilor determina o reducere a consumului de carburanti, a productiei de piese de schimb, precum si a celei de componente.
Toate acestea determina, la randul lor reducerea cifrei de afaceri, concedieri, deci somaj, scaderea incasarilor bugetare.
In Romania, Dacia singura, fara industria orizontala, contribuie cu peste doua miliarde de euro la Produsul Intern Brut. Si acelasi lucru se intampla si in celelalte tari.
Ultimul exemplu care sa sustina argumentatia de mai-sus este reprezentat de informatia potrivit careia unul dintre cei mai mari producatori de componente auto din lume, compania franceza Faurecia, va inchide majoritatea fabricilor pe care le detine in Franta. Deocamdata temporar.
Aceasta informatie este si de interes intern pentru ca, printre cele 28 de tari in care grupul francez opereaza se afla si Romania unde este prezent din 2003 detinand o fabrica la Talmaciu, in apropiere de Sibiu.